נתב"ג חוזר לחיים: הסגרות בינלאומיות

חבר בארגון פשע הוסגר לישראל מרוסיה, ומנגד נפתח תהליך ההסגרה מישראל לצרפת של שני נוכלים, שעקצו חברות בצרפת בתקופת הקורונה בכמיליון יורו
ציון חן |
צילום: משה שי, פלאש 90

שני תושבי רעננה, אשר ניצלו את תקופת הקורונה ועקצו חברות וגופים בצרפת בהיקף של למעלה ממיליון יורו ונעצרו לבקשת רשויות החוק בצרפת, עתידים להיות מוסגרים לשם. כעת הוגשה לבית המשפט פניה מאת מהמחלקה הבינ"ל בפרקליטות המדינה, לקבל את בקשת צרפת להסגיר לה את שני הנוכלים על מנת להעמידם לדין אצלם.

בסוף חודש אפריל (21.4.20), נעצרו בבתיהם ברעננה שני הישראלים (34,51) אשר הינם בעלי אזרחות כפולה צרפתית וישראלית. מחקירת הרשויות בצרפת עולה כי השניים ביצעו שורת מעשי הונאה של חברות צרפתיות ואנשים פרטיים.

השניים עקצו את החברות בשיטת "הונאת מנכ"ל פרזידנט". הם נהגו להתחזות למנכ"לים של חברות צרפתיות והנחו אותם להפקיד סכומי כסף נכבדים על מנת להוציא לפועל עסקה מסחרית שאותה הגדירו כ"סודית". באחת הפעמים הציג את עצמו אחד מהם כעובד רשות המיסים הצרפתית שעוסק בתוכנית סיוע של הרשות לחברות נוכח משבר הקורונה.

השנים לא הסתפקו רק בקורבנות ממסדיים, אלא פנו גם לאנשים פרטיים אותם עקצו כש"מכרו" להם השקעות בזהב, מחקר רפואי או שטחי חנייה, תוך הבטחת תשואה נכבדה (הכתבה שפרסמנו על השניים לפני כחודש).

בתוך כך, רוסיה הסגירה לישראל את אריאל גדמילוב (31) מאשקלון, אשר ברח מהארץ באמצעות דרכון מזויף בשעה שמתנהל נגדו משפט, במסגרת ארגון הפשע של עבריין החשבוניות הפיקטיביות יניב בן-דוד והאחים שלו – שגם הם ניסו להימלט מהדין הוסגרו, מספרד בחזרה לישראל.

בן-דוד, יחד עם שני אחיו, אשתו ואחרים נעצרו במסגרת אחת מפרשיות ההונאה הגדולות בישראל, והמדינה מייחסת להם הפצת חשבוניות פיקטיביות של קרוב למיליארד שקלים. גדמילוב הובא במוצאי שבת (6.6.20) לבית המשפט, אך הדיון בעניינו נדחה להיום (7.6.20), על מנת לאפשר לו להסדיר את היצוג המשפטי שלו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות