אושר בטרומית: תגמולים לבני משפחתו של אדם שנפטר בעת הצלת חיי הזולת

הצעת החוק "לא תעמוד על דם רעך" של ח"כ מיכאל מלכיאלי וקב' של חברי הכנסת עברה בקריאה טרומית במליאה. לפי ההצעה, בני משפחתו של אדם שנפטר בעת שסייע לאחר במצוקה יהיו זכאים לתגמולי של נפגע פעולות איבה
דנה לווינסקי |
המבנה הנוכחי של כנסת ישראל. ארכיון

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לא תעמוד על דם רעך (תיקון – תגמולים לבני משפחתו של אדם שנפטר בעת הצלת חיי הזולת), של ח"כ מיכאל מלכיאלי וקבוצת חברי הכנסת. 27 ח"כ תמכו בהצעה והיא עברה ללא מתנגדים.

מוצע כי בני משפחתו של אדם שנפטר, עקב הושטת עזרה לאדם אחר שהיה בסכנה חמורה ומיידית לחייו, יהיו זכאים לתגמולים שלהם זכאים בני משפחתו של נפגע שפגיעת איבה גרמה למותו, לפי הוראות חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה.

"שוב ושוב", נכתב בדברי ההסבר להצעה, "אנו נתקלים באזרחים שמבצעים מעשי גבורה לשם הצלת חייו או בריאותו של אדם אחר, כאשר למגינת הלב הם משלמים על כך בחייהם בעוד משפחתם מופקרת לגורלה, פשוטו כמשמעו. בינואר האחרון היה זה מוטי בן שבת ז"ל ששילם בחייו למען הצלת אם ובתה משיטפונות עזים שפקדו את העיר נהריה, וביולי האחרון היה זה מיכאל בן זיקרי ז"ל ששילם בחייו למען הצלת אישה ושלושת אחייניה מטביעה באגם זיקים".

עוד נכתב: "אין במחמאות והאהבה אשר הורעפו על בני משפחותיהם של גיבורים אלו ודומיהם בכדי להביא מזור לאובדן, ונוסף על הקשיים הנפשיים והחברתיים, מתמודדות המשפחות גם עם קשיים כלכליים – נשבר מטה לחמן, והן מוצאות את עצמן ללא תמיכה כלכלית. מדינת ישראל שחוקקה את החובה הקדושה של 'לא תעמוד על דם רעך' מחויבת להעניק את מלוא הזכויות לבני משפחותיהם של הגיבורים ששילמו בחייהם, וזאת בסמוך להתרחשות האירוע ככל הניתן".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות