תביעה נגד קשת: מעצב שיער צולם לתחקיר ללא ידיעתו ופרנסתו נפגעה

דמותו של התובע אמנם טושטשה, אך קולו לא עוות, והשתקפות של פניו במראה נותרה ברורה כך שמכריו ואנשים מהתחום המקצועי שלו זיהו אותו בקלות
מעיין לביא |
מתוך עמוד הפייסבוק של התוכנית "חי בלילה"

מעצב שיער תובע משידורי קשת כ-70 אלף שקלים לאחר שצולם לתוכנית ״חי בלילה״. בכתבה בנושא החלקות שיער לא מאושרות, הוא רואיין על ידי כתבת במצלמת נסתרת, וחיווה את דעתו על מוצר מסויים. לטענתו, הקול שלו לא עוות, ולמרות שטשטשו את פניו, הם השתקפו במראה וניתן היה לזהות אותו.

על פי התביעה, שהוגשה בבית המשפט בהרצליה, לפני קצת יותר משנה, במסגרת התוכנית חי בלילה, פנתה תחקירנית במסווה של לקוחה אל מעצב השיער כאשר הוא מצולם, מוסרט ומוקלט והכול מבלי ידיעתו, ושאלה אותו לגבי דעתו ומרכיביו של מוצר של חברת ״ז׳אדור״. ההקלטה והצילומים שלו הוצגו במסגרת התוכנית, כאשר פניו מטושטשות. "ברם, קולו של התובע לא עוות, ועל כן זוהה בנקל על ידי מספר רב של אנשים העוסקים בתחום החלקות השיער. אם לא די בכך שקולו של התובע לא עוות למניעת זיהויו, הרי שגם פניו נחשפו במסגרת התחקיר וניתן לראות את פניו בהשתקפות במראה".

לטענת מעצב השיער, עקב העובדה שקולו ופרצופו נחשפו, נגרמה לו פגיעה אנושה בפרנסתו מצד לקוחות שמכירים וזיהו את תמונתו, ומצד הספקים שאינם מעוניינים עוד לעבוד עימו. "בשל העובדה שמדובר ב״קליקה״ קטנה של ספרים וספקים העובדים בתחום, התובע לא הפסיק לקבל שיחות ופניות, הן מקולגות והן מספקים של חברת ״ז׳אדור״, ובהם איומים על המשך פרנסתו ועל הנזקים שגרם בדבריו".

כתבת התחקיר היתה זמינה לצפייה ישירה באתר Mako ובשידורים חוזרים, וזאת ממועד השידור ועד להסרתה כארבעה חודשים מאוחר יותר, בעקבות מכתב התראה ששלח לקשת. "יודגש כי במשך כל ארבעת החודשים, כתבת התחקיר היתה זמינה לצפייה, הן ישירה והן בשידורים חוזרים, כך שניתן היה לראות את פניו ולשמוע את קולו של התובע וזאת למרות שדמותו הפיזית טושטשה בהתאם לסטנדרטים המקובלים ולא השתקפותו במראה".

קשת עצמה שלחה תגובה לאותו מכתב ההתרעה בו ציינה כי: "דמותו של מרשך טושטשה בהתאם לסטנדרטים המקובלים בתוכנית מסוג זה. עם זאת, לפנים משורת הדין, מתוך רצון טוב ולאור בקשת מרשך, הוחלט להסיר את הכתבה מהשידורים החוזרים ואתר Mako", בתביעה מצויין כי עובדה שקשת בתגובתה החליטה להסיר את כתבת התחקיר מעידה כאלף עדים על כך כי נתפסה במחדלה, ועל כן הסירה את כתבת התחקיר לאלתר. קשת עצמה עדיין לא הגישה כתב הגנה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות