האישה דרשה סכומי מזונות מופרזים – ביהמ"ש העמיד אותה במקומה

האישה דרשה סכומי מזונות מופרזים, אך ביהמ"ש קיבל את עמדת ב"כ של האב, עוה"ד דפנה פלר ומשה טוביה, וקבע מזונות של 2,200 שקל לילדים בלבד: "הכנסתה עולה על שלו בשיעורים ניכרים"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט לענייני משפחה בחיפה אלה מירז קבעה כי אב ישלם 2,200 שקלים מזונות לשני ילדיו בגילאים 4 ושנה, ולא ישלם מזונות אישה.

פרט לכך האב והאם יישאו בחלקים שווים בהשבת המשכנתא, כאשר חלקו של האב יהווה את חלקם של הקטינים בדמי מדור ואחזקת המדור. השופטת קיבלה את עמדת באי כוחו של האב, עורכת הדין דפנה פלר ועורך הדין משה טוביה שהאישה לא הצביעה כלל על עילה לפסיקת מזונות אישה, ובוודאי עת שכרה עולה בהרבה על שכרו, וכי "מעשה ידיה תחת מזונותיה".

לבני זוג שני ילדים בגילאי קטנים.

הבעל עזב את הבית, אך לטענת האישה הם מקיימים מתכונת של ״משמורת משותפת״- ״כמעט מלאה״, כאשר בפועל האב רואה את ילדיו פעם בשבוע ללא לינה וכל סוף שבוע לסירוגין כאשר רק הקטין בן ה-4 לן אצלו.

האב מבקש משמורת משותפת אך האישה, על אף שטוענת שמתקיימת משמורת משותפת, אינה מסכימה לאור גילאי הקטינים.

לטענת האישה, שכרו של הבעל הינו כ-20 אלף שקל שקלים נטו, ומכאן כי ביקשה מזונות אישה בסך 5,500 שקל, ואת מזונות קטינים היא העמידה על כ-6,000 שקל. בנוסף את דמי המדור העמידה האישה על גובה המשכנתא בשיעור כ-4,000 שקל ואת דמי אחזקת המדור על סך 3,500 שקלים.

ב"כ האב עו"ד דפנה פלר ועו"ד משה טוביה טענו מנגד, כי האישה לא הצביעה על עילה לפסיקת מזונות אישה, וכן כפרו בשיעור ההשתכרות המיוחס לו וזאת ניתן ללמוד מהמסמכים אשר צורפו לתגובתו לבקשה למזונות זמניים.

עו"ד דפנה פלר

בית המשפט קיבל את דברי ב"כ האב וקבע כי בזיקה למזונות האישה, היא לא העמידה בסיס לדרישה זו "שעלתה כלאחר יד, ולא קשרה בין דרישתה ובין נסיבות העניין לשיטתה ולכן עילה זו לא הוכחה".

באשר לדרישת מזונות הילדים, טענו ב"כ האב כי מדובר בסכומים מופרזים שאינם תואמים את גיל הילדים ואף לא נתמכים בסימוכין, ובית משפט לא אמור לעסוק בהשערות, ודין תביעה למזונות כדין כל תביעה, אותה יש להוכיח.

בית המשפט קבע לעניין מזונות הקטינים כי "עולה שהכנסת האם מעבודתה עולה על זו של האב בשיעורים ניכרים. תמונה דומה עולה מעיון בדפי החשבון שצרפו הצדדים. תמונה אשר מגלה כי לאם חוסן כלכלי שעולה על חוסנו של המשיב, לרבות הפקדות מזומן".

השופטת הסתפקה לבסוף בסכומים נמוכים, הרבה יותר ממה שדרשה האישה. ככל הנראה גם משום שהאישה טענה, בחוסר תום לב, כי מתקיימת משמורת משותפת, תוך שהיא חותרת לעקרון השוויון, ונותנת דעתה לחוסר השוויון שהדין טומן בחובו עת שמדובר בחובתו האבסולוטית של האב לזון את ילדיו מגיל 0-6.

לאתר עו"ד דפנה פלר – עורכת דין ומגשרת


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות