רשת מלונות פתאל נתבעת ברבע מיליון שקלים בשל שליחת הודעות ספאם

על פי התביעה, הרשת שלחה אלפי הודעות לכתובות דוא"ל לא קיימות, שכולן בשם המתחם של התובע, כך שהוקפצו ישירות לתיבת המייל שלו
מעיין לביא |

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה תביעת ספאם חריגה, על סך רבע מיליון שקלים, כנגד מלונות פתאל. על פי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד תום שנפ, מאות ואף אלפי הודעות ספאם נשלחו על ידי פתאל לתיבות הדואר האלקטרוני של התובע, אשר הוטרד מההודעות במשך תקופה ארוכה ולמרות בקשות הסרה חוזרות ונשנות בקשותיו לא טופלו.

במשך תקופה ארוכה נשלחו על ידי מלונות פתאל לכתובות דוא״ל שונות של הדומיין שבבעלות התובע מספר רב של הודעות בעלות תוכן פרסומי, המהווים ׳דבר פרסומת׳, כהגדרתו בסעיף 30א לחוק התקשורת. ההודעות נשלחו על ידי פתאל למספר כתובות דוא״ל שונות, שהמשותף לכולן הוא שמדובר על כתובות דוא״ל שאינן פעילות.

התובע מעולם לא פתח את כתובות הדוא״ל ולא הפעיל אותן, ועל פי עו"ד שנפ הסיבה שההודעות אשר נשלחו על ידי הנתבעת לכתובות אלו הגיעו לתיבת הדוא״ל של התובע היא מעצם היותו הבעלים של הדומיין. כך, כל הודעה אשר נשלחת לדומיין, מגיעה ישירות לתיבת הדוא״ל של התובע, בין אם מדובר על תיבה פעילה, ובין אם לאו, ולתובע אין כל שליטה על כך.

מאחר ומעולם התובע לא נתן את הסכמתו המפורשת, מראש ובכתב, לקבלת תוכן פרסומי ממלונות פתאל, במשך תקופה ארוכה הוא ניסה להסיר עצמו מרשימות התפוצה ללא הואיל. הן באמצעות פניות בכתב לנתבעת, הן באמצעות פניות טלפוניות.

באחת הפניות כתב התובע: "אתם שולחים בתקופה האחרונה עשרות הודעות ספאם אלי, ההודעות מיועדות כביכול לאנשים שתחת הדומיין הזה אך הדומיין הזה בבעלותי זמן רב והאימיילים אליהם אתם שולחים את המיילים לא קיימים. היות ואתם שולחים עשרות רבות של הודעות אין באפשרותי לעבור מייל מייל ולבקש הסרה. שלחתי לכם בעבר כבר בקשה להפסיק לשלוח אלי הודעות ספאם", ובעקבות ההודעה התקבלה ממלונות פתאל הודעה שהכתובת שלו הועברה להסרה מרשימת הדיוור.

למרות זאת, במשך חודשים רבים המשיכו להגיע אליו הודעות הספאם וחרף הסבריו הרבים, וחרף ניסיונותיו הכנים להביא להסרת כל הכתובות של הדומיין מרשימות התפוצה של פתאל, הם בחרו על פי התביעה להתעלם מפניותיו, לענות בצורה שאינה רצינית, ולהמשיך להטריד אותו.

"סך הכל, לאחר פניותיו האמורות, התקבלו אצל התובע מאות (ואף אלפי!) דברי פרסומת מטעם הנתבעת. היות והדבר הכביד עליו, ועל שטח האחסון שלו, רוב רובם של דברי הפרסומת נמחק על ידי התובע, אשר לא שמר תיעוד בגינן. עם זאת, התיעוד הקטן אשר נשמר על ידי התובע, כולל בחובו 594 הודעות כאמור", כתב עו"ד שנפ בתביעה.

רק לאחר פנייתו לחברת פתאל דרך עורך דין במכתב התראה, הדורש להפסיק את משלוח דברי הפרסומת לכל כתובות הדוא״ל המשויכות לדומיין, וכן בקשה לפצותו בגין הפרותיה האמורות את הוראות חוק הספאם, התקבלה תגובת פתאל במסגרתה דחתה את טענותיו של התובע, וסירבה לפצותו בגין הפרותיה את הוראות החוק.

אך עם זאת, הופסקה הטרדת התובע. "מובן, כי הנתבעת יכלה להסיר את כל כתובת הדוא״ל של התובע עוד לאחר פנייתו הראשונה, ולא הייתה צריכה להטרידו במשך חודשים רבים, על ידי משלוח מאות (ואף אלפי!) דברי פרסומת, מבלי אפשרות מעשית מצד התובע להסיר עצמו", נכתב בתביעה על ידי עו"ד שנפ, שהוסיף: אלא שהנתבעת לא התייחסה ברצינות (או כלל) לפניותיו של התובע, באופן שהביא להטרדתו כאמור במשך תקופה ארוכה, עד אשר הגיעו מים עד נפש. מכאן מוגשת תביעה זו, בגינה יתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעת בפיצוי התובע".
_______________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a9%d7%a0%d7%a4-%d7%95%d7%a9%d7%95%d7%aa-d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9b%d7%99-%d7%93%d7%99%d7%9f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות