חדלות פירעון – פתיחת דף חדש בחיים ללא חובות

בזכות חוק חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי החדש, יש תקווה גם למי ששקע בחובות שנדמה היה לו שאין דרך להיחלץ מהם. החוק שם במקום הראשון את שיקום החייב והחזרתו לפעילות כלכלית בקהילה
עו"ד יעל בן דוד שמלצר |

התפשטות הקורונה השפיעה מיידית על הכלכלה במשק הישראלי, וכשם שעדין לא נמצא חיסון לקורונה, כך עוד ארוכה הדרך להבריא את המשק והכלכלה הישראליים. בתקופה רבת תהפוכות כזו יש חשיבות רבה להיוועץ עם עו"ד על מנת להבטיח את צעדיך, במיוחד אם אתם מרגישים מיואשים מהר החובות ההולך וגדל. במשרדנו אנו מתמחים בתחום "חדלות פירעון ושיקום כלכלי", על פי החוק החדש שתומך ושם לדגש את שיקום החייב.

לפני פחות משנה, בתאריך 15.09.2019, נכנס לתוקפו חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי החדש, שיצר מהפיכה מקיפה בתחום חדלות הפירעון. החוק ביטל את הוראות פקודת פשיטת הרגל, וקובע את הוראות הדין הנוגעות לאופן הסדרת חובותיהם של חייבים שהם יחידים ותאגידים.

מטרתו העיקרית של החוק החדש הינה סיוע וליווי בשיקום החייב, תוך פרעון חובותיו מהנושים וקידום שילובו מחדש במרקם החיים הכלכלי. חייב שסך חובותיו עולים על 150,000 ₪ – הליך שיקומו של יתנהל בבית המשפט השלום. בחוק קיים הליך שמרגע שהחייב מגיש באמצעות עו"ד בקשה לצו פתיחת הליכים, מוקפאים ההגבלות והעיקולים.

 

כאשר אדם נקלע לחובות קטנים כגדולים עליו לפנות להיוועצות עם עו"ד כדי להגיע לפתרון הולם למצבו. משרד עורכי הדין יפרוש את האפשרויות העומדות בפני החייב כדי לצאת מהחובות. ראשית, נעשית בדיקה של הסדר תשלומים מול הנושים, בהתאמה ליכולת ההחזר של החייב. כמו כן, מוצע הליך חדלות פירעון שנועד לאפשר לאדם לצאת מהחובות אליהם נקלע בתום לב, תוך הבהרת היתרונות והחסרונות של ההליך כדי להגיע למצב של פתיחת דף חדש בחיים ללא חובות.

כאמור, משרדנו מתמחה בנושאים אלו, בביטול הגבלות ועיקולים תוך ניהול מו"מ והסדרים מול נושים והפחתה משמעותית בסכום החוב הקיים בהסדר חתום מול הזוכה. בעזרת ההליך החדש תוצע פריסת חוב כהפטר מותנה, או תשלום חד פעמי במזומן לקבלת הפטר מלא מהחובות.
______________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%93%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%9e%d7%9c%d7%a6%d7%a8/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות