הפסיק לשלם ריבית על הלוואת שוק אפור ונדקר

המשבר הכלכלי המתרחב רק יגביר את תדירות המקרים מהסוג הזה – בעל חוב שקיבל הלוואה מהשוק האפור בריבית רצחנית לא הצליח לשלם את הריבית – וספג איומים ואלימות קשה
רונן לוי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אבי כחלון בן 34, שמואל כחלון, בן 61, מחולון, יעקב אלמו בן 27 מראשון לציון ועוז אליהו בן 26 מבת ים, הכולל עבירות סחיטה באיומים, סחיטה בכח בצוותא, פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא, איומים והפרעה לשוטר, כל נאשם בהתאם לחלקו.

על פי כתב האישום, אבי כחלון הינו בנו של שמואל כחלון ובין כחלון הבן, אלמו ואליהו קיימת היכרות מוקדמת.

המתלונן לווה כספים בסכום של 500,000 שקלים מהאב והבן תמורת ריבית חודשית של 2%.

בהתאם לכך, שילם להם המתלונן סכום של כ-400,000 ₪ עבור הריבית עד לאוקטובר 2019.

לאחר שהמתלונן נקלע לקשיים כלכליים והפסיק לשלם את הריבית, שלח האב כחלון מסרונים מאיימים למתלונן, על מנת לגרום לו לשלם את חובו, וכחלון הבן איים על המתלונן על מנת לגרום לו לשלם את חובו.

בהמשך, לפני חודשיים, הגיעו כחלון הבן, אלמו ואליהו סמוך לבית המתלונן, ואלמו דקר את המתלונן שתי דקירות בישבנו, כשבנו של המתלונן לצדו, תוך שצעק לעברו "איפה הכסף איפה הכסף".

שמואל כחלון מואשם גם בהפרעה לשוטר ובאיומים בכך שאיים על קצין משטרה שהגיע לביתו על מנת לבצע צו חיפוש ומעצר בביתו בעקבות אירוע הדקירה.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים, נכתב כי קיים יסוד סביר לחשש כי אם ישוחררו, ינסו לשבש הליכי משפט ולהשפיע על עדים.

"חיזוק לחשש זה, נלמד מהודעותיו השונות של המתלונן, כמו גם סירובו לבצע עימות עם המשיבים בשל חששו. בהודעותיו סיפר המתלונן על המוניטין המאיים שצברו אבי כחלון ושמואל כחלון, וחששו כי יפגעו בו בשל עדותו במשטרה. משכך ברי כי ככל והמשיבים ישוחררו ממעצר יוכלו בנקל להשפיע על עדותם של העדים השונים", נכתב בבקשה.

"אשר לאלמו ואליהו, ניכר כי אין צורך להרחיב אודות מסוכנותם, שעה שהשניים לקחו חלק בסחיטתו של המתלונן תוך פציעתו באמצעות חפץ חד, והכל בשם החוב שחב המתלונן לאבי ושמואל כחלון. התנהלות המשיבים מלמדת כי למעשה אין להם כל אינטרס אישי בקשר עם המתלונן וכי ביצעו את המעשים החמורים המיוחסים להם משל היו שכירי חרב. זאת על מנת לטעת פחד במתלונן במטרה שזה ישלם את חובו לאבי ושמואל כחלון".

 

"כתב האישום הוגש היום וטרם קיבלנו את חומר החקירה. מדובר בחקירה סמויה שהחלה עוד בטרם בוצעו כלל עבירות, לצו מעצר שלא מומש משך 3 שבועות חשדות לעבירת הצתה שנטענה בכל תקופת המעצרים, כבר כיום בכתב האישום עבירת ההצתה עליה ביקרנו רבות את המאשימה הוסרה. אנחנו נלמד את חומר החקירה ולא נותיר דבר גם מכתב האישום שהוגש" אבי כחלון מיוצג על ידי עו"ד אייל בסרגליק ורז מורגן ממשרדו.


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות