ישבו בישראל ועקצו חברות צרפתיות בדוא"ל ובטלפון

שני ישראלים שיש להם גם אזרחות צרפתית חשודים שפעלו בצורה מתוחכמת והונו חברות מסחריות צרפתיות. הפרקליטות ביקשה לעצרם עד שתגיע בקשת ההסגרה מצרפת
מעיין לביא |

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ביקשה היום מבית משפט השלום בירושלים, להורות על מעצרם הזמני של שני אזרחי ישראל וצרפת – פבריס אברהם בניני ויאן משה זואגי – וזאת לבקשת ממשלת צרפת, אשר עתידה להגיש בקשה להסגרתם אליה.

השניים נעצרו לפני כשבוע וחצי, על ידי להב 433 משטרת ישראל (יאל"כ), נוכח מידע שהתקבל ממשטרת צרפת, בחשד לעבירות מרמה וניסיונות מרמה חמורות, כלפי חברות מסחריות ויחידים בצרפת, באמצעות הדוא"ל והטלפון.

על פי הראיות שנאספו נגד השניים בצרפת ובישראל, השניים פעלו תקופה ממושכת, וביתר שאת בחודשיים האחרונים – בחסות משבר הקורונה, כדי להונות חברות צרפתיות ולקבל מהן במרמה סכומי כסף גדולים לחשבונות בנק ברחבי אירופה.

על פי בקשת המעצר הזמני שהוגשה על ידי רשויות צרפת, פעלו השניים בדפוס פעולה קבוע, לפיו יצרו קשר עם עובדים בהנהלת החשבונות של חברות מסחריות באמצעות הודעת דוא"ל שנשלחה מכתובת הנחזית להיות של מנהלי החברה, על מנת ליידע כי העובד צפוי לקבל שיחת טלפון מעורך דינה של החברה; מיד אחר כך – התקשרו אל העובדים ממספר טלפון הנחזה להיות מקומי והתחזו לעורך הדין שביקש את שיתוף הפעולה של העובד עם ההנהלה בהעברת תשלום לביצוע עסקאות שעדיין אין לתת להן פומבי. לבד מכך, הונו השניים גם אנשים פרטיים, שאותם פיתו להשקיע את כספם בפרויקטים כוזבים של מחקר רפואי, זהב ועסקי נדל"ן באירופה. כן נאספו ראיות המעידות על הלבנת ההון שהושג בדרכים אלה.
_______________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%97%d7%9f-%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%a8%d7%99%d7%91-%d7%a7%d7%96%d7%a1-%d7%9c%d7%95%d7%99/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות