רופא מיילד שרישיונו נשלל נאשם כי הפעיל מתחם ללידה טבעית

על פי כתב האישום, ד"ר אילן הלוי, שרישיון הרפואה שלו הותלה, הקים את "ג'הארה דולה" בחבצלת השרון וקיבל בו נשים ללידה טבעית אף שנקבע בעניינן כי לא יוכלו ללדת בדרך זו: "עושה חוכא ואיטלולא מהחלטות ביהמ"ש"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בפתח תקווה הוגש כתב אישום, נגד הרופא אילן הלוי, בגין ריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית. הרופא שהותלה רישיונו מלעסוק ברפואה הפעיל מרכז ללידה טבעית בניגוד לצווים שהוצאו נגד המקום וביצע שם פעולות אסורות.

על פי כתב האישום, בבעלות הנאשם, רופא מיילד ורופא נשים בהכשרתו, מתחם ללידת בית בשם "ג'הארה דולה", הממוקם בשטח ביתו במושב חבצלת השרון, אשר אינו מהווה מוסד רפואי מוכר לצורך ביצוע לידות. במסגרת פעילותו במתחם הלא מוכר, נהג הנאשם לקבל ללידה טבעית, תחת השגחתו וטיפולו, נשים אשר נקבע בעניינן כי לא יוכלו ללדת לידה טבעית.

בעקבות פעילותו זו, הוצאו כנגד הנאשם וכנגד המתחם הלא מוכר, מספר צווים המגבילים פעולתו. עם זאת, הנאשם הפר וממשיך להפר ביודעין, צווים אלה, תוך קבלת יולדות במתחם הלא מוכר, מתן טיפול רפואי, וביצוע פעולות מיילדותיות שונות, ובהן אף פעולות אשר אסורות על פי חוזר מנהל רפואה.

לפני כחודשיים, התקבלה במתחם הלא מוכר יולדת במטרה לבצע לידה וזאת על אף צו ההפסקה המינהלי שהוציא משרד הבריאות למתחם, וחרף קיומה של התווית נגד לביצוע לידת בית בעניינה של היולדת בשל מצבה הרפואי. במסגרת שהותה במתחם הלא מוכר, ועל אף החלטות משרד הבריאות בעניינו של הנאשם, במסגרתן הותלה רישיונו לעסוק ברפואה, סיפק הנאשם ליולדת בשני מועדים, תרופות מסוג אנטיביוטיקה.

בבקשה להארכת התנאים המגבילים נגד הרופא נכתב כי: "התנהלותו הפסולה של המשיב, אשר עושה חוכא ואיטלולא מהחלטות בתי המשפט השונים ומצווים שהוטלו בעניינו כדין על ידי רשויות משרד הבריאות, תוך שהוא נמנע באופן מופגן, ובמשך תקופה ארוכה, מלסגור את המתחם הבלתי מוכר אשר בבעלותו ובשימושו, וממשיך לקבל בו יולדות, ולספק בו שירותי רפואה, וכל זאת בניגוד לצווים מפורשים. התנהלות המשיב אשר היה בה כדי לסכן את חייהם ושלומם של היולדות והילודים, דינה להיפסק על אתר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות