חשבונות לא יוגבלו בגלל צ'קים חוזרים

תקנות שעת חירום חדשות יאפשרו למפקחת על הבנקים להשעות הקפאת חשבונות בנק בגלל צ'קים חוזרים
מעיין לביא |
ד"ר חדוה בר, המפקחת על הבנקים

הממשלה אישרה ביום א' בערב תקנות שעת חירום, שימנעו הקפאת חשבונות בנק של לקוחות שהצ'יקים שלהם חזרו. זאת בעקבות המצב הכלכלי שנוצר עקב התפשטות נגיף הקורונה. את התקנות קידם היועץ המשפטי לממשלה כצעד נוסף להקל על הציבור בתקופת החירום, במטרה להפחית את הפגיעה בלקוחות ובמשק, ולאפשר את המשך ההתנהלות הכלכלית.

חוק שיקים ללא כיסוי קובע שחשבון בנק יוגבל אם בתקופה של שנה חזרו 10 צ'יקים או יותר, מכיוון שלא היה להם כיסוי מספיק בחשבון. להגבלת חשבון בנק משמעות מרחיקת לכת. בעל החשבון לא יכול להוציא צ'קים נוספים. בנוסף, הגבלת החשבון משבשת את חייו של בעל החשבון ופוגעת במוניטין שלו ובדירוג האשראי (BDI).

החוק מכיר בכך שישנם מצבי חירום בהם המפקח על הבנקים יכול להשעות הגבלה של חשבון בנק. מצבי החירום שנקבעו בחוק מתייחסים, כולם, למצב חירום ביטחוני כגון קריאה לשירות מילואים.

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה חלה עלייה משמעותית במספר הצ'קים שחזרו, ובמספר החשבונות שהוגבלו. לקוחות רבים, שלא צפו את המשבר, וביניהם עצמאים בעלי משפחות ועסקים קטנים, עלולים למצוא את חשבונותיהם מוגבלים באופן שיקשה על המשך התנהלותם.

תקנות שעת חירום שאושרו קובעות כי מאחר שהקורונה הוכרזה כמחלה מדבקת מסוכנת, המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, תוכל לעשות שימוש בסמכותה ולהשעות הגבלה של חשבון. המפקחת תהיה רשאית למנוע הגבלה גם ביחס לשיקים שחזרו כבר.

התקנות יאפשרו את המשך השימוש בצ'קים שהם אמצעי תשלום חיוני, ובכך יתאפשר המשך המסחר. לצד אלו, אי-הגבלת החשבון, לאור התפשטות הנגיף, תאפשר לאותם לקוחות להמשיך לנהל את עסקיהם ולהשתקם עם מיגור המגיפה.

עו"ד דוד רד מגיב: "יש לקוות שלא ייעשה שימוש ציני בתקנה באופן שיגרום לפיזור בלתי אחראי של המחאות ללא כיסוי. מכל מקום, המלצתנו לבעלי העסקים לצמצם ככל שניתן קבלת המחאות מלקוחות ומעבר לעבודה על בסיס מזומן או כרטיסי אשראי!"

 

רד חברת עורכי דין

_________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

_________________

 

יש בידך המחאות של לקוחות שחזרו? זה הזמן לגבות את הכסף שמגיע לך!

[gravityform id="5" title="false" description="false" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות