הפעלת הייצור בתחנת הכוח רידינג הוארכה עד אוקטובר 2022

המועצה הארצית האריכה את תקופת הפעלת יחידות הייצור הקיימות בתחנת הכח מאחר והפסקת פעילותן בשלב זה עלולה לפגוע באספקת החשמל לגוש. השר דרעי: "הצורך ברציפות תפקודית משותף לכולם"
דניאל בן חמו |
תחנת הכוח רידינג. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90
תחנת הכוח רידינג. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

המועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, אישרה להמשיך ולהפעיל את יחידות הייצור הקיימות (רדינג ד') בתחנת הכוח רדינג עד לאוקטובר 2022 עם אופציה להארכה. הסיבה: הפסקת הפעלתן טרם הפעלת תחמ"ג עתידים, עלולה לפגוע באספקת החשמל לגוש דן.

תמ"א 10 /א/ 3 הסדירה סטטוטורית את פעולת תחנת הכוח תל אביב, לרבות הפעלת יחידות הייצור רדינג ד' עד לינואר 2021. יחידות הייצור רדינג ד' שהספקן 428 מגוואט, פועלות מאז שנת 1971 (משנת 2003 מופעלות בגז טבעי בלבד), ונמצאות בסוף תקופת הפעלתן מבחינה חשמלית-הנדסית.

הפסקת הפעלת יחידות הייצור רדינג ד' טרם הפעלת תחמ"ג עתידים בשנת 2022, עלולה לפגוע באספקת החשמל לגוש דן, לגרור הפסקת צרכנות באזור ולהגביר את הסיכון לעלטה במרחב המטרופולין. לפיכך, נדרש להמשיך ולהפעיל יחידות ייצור אלה מספר שנים נוספות. האפשרות להארכת הפעלת יחידות הייצור רדינג ד' ניתנה למועצה הארצית עד לשנת 2026.

יצוין, כי מקודמת תמ"א 10 /א/ 2/3 להקמת שתי יחידות ייצור חדשות באתר רדינג במחזור משולב. בתכנית זו יוכרע האם יימשך ייצור החשמל באתר רדינג ואם כן – באיזה היקף.

בתחנת הכוח רדינג קיימים מבנים שנבנו מחומר אסבסט פריך המסוכן לבריאות האדם. על-פי החוק, על כלל התעשיות, לרבות תחנת הכוח, להסיר אסבסט פריך עד לאוגוסט 2021. בימים אלה מקודם תיקון לחוק האסבסט שיאפשר דחייה במועד המחייב לפירוק האסבסט בתחנת הכוח רידינג. תיקון החקיקה אמור לאפשר את הארכת הזמן הנדרש להמשך הפעלת תחנת הכוח, כך שפירוק המבנים יחל מיד לאחר הפעלת תחמ"ג עתידים. המשך הפעלת יחידות הייצור רדינג ד' מותנית באישור הארכת התוקף על פי הוראת התמ"א ובתיקון חוק האסבסט גם יחד.

שר הפנים, אריה דרעי: "ההחלטה על הארכת פעילות תחנת הכח רידינג התקבלה על דעת עיריית תל אביב, משרדי ממשלה שונים והארגונים הירוקים, וזאת עד להקמה ולהפעלה מלאה של תחמ"ג עתידים. הצורך ברציפות תפקודית ואספקת חשמל לגוש דן מוסכמת על כלל הגורמים והמועצה הארצית פעלה באחריות ואישרה את המשך פעילותה בשלב זה עד לסוף שנת 2022".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות