והדרת פני זקן – על תביעות רשלנות נגד בתי אבות

בית אבות הוא מקום שאמור לספק הגנה וביטחון לדייריו מבחינה פיזית ונפשית. בית האבות צריך להיות ערוך לקלוט דיירים במצבים רפואיים שונים באמצעות ציוד רפואי, רופאים וכמובן אביזרים שונים, שירותי חירום תנאי מחיה ודיור נוחים.
עו"ד ענת אשכנזי |
ארכיון, צילום: מתיאס זומר

 

פגיעה אפשרית של דייר בבית האבות  יכולה להתרחש בשל אי נקיטת אמצעי הגנה מתאימים.

האם ניתן להגיש תביעה כנגד בית האבות בשל רשלנות?

בכל שנה נפגעים עשרות קשישים בבתי אבות בהם הם מתגוררים.

בבתי אבות מתגוררים (בין היתר) דיירים עצמאיים שמנהלים את חייהם באופן עצמאי בדירותיהם. למרות היותם עצמאים, נדרש על בית האבות לאפשר להם טיפולים והשגחה רפואית, מעקב רפואי, בטחון, וסביבה שמורה.

בנו של קשיש בו 89 פנה  למשרדה של עורכת דין ענת אשכנזי.  במהלך הפגישה  הוא סיפר כי בחודש מרץ 2018 החליטו הוא ואחותו להכניס את אביהם לדירת מגורים בבית אבות ידוע ומפואר במרכז הארץ. ימים ספורים לאחר מכן  ובעת שהתקלח אביהם (בן 89) ניסה לאחוז בידית האחיזה היחידה שהייתה במיקלחון, הידית נתלשה ממקומה, והקשיש  החליק על הרצפה ונפל ( להלן:"התאונה") .

 

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a0%d7%96%d7%99%d7%a7%d7%99%d7%9f-%d7%a2%d7%a0%d7%aa-%d7%90%d7%a9%d7%9b%d7%a0%d7%96%d7%99/

לאחר התאונה וכתוצאה ממנה  נפגע הקשיש  קשות באגן, ומאז הוא  סובל מכאבים עזים  באזור האגן והגב ומתקשה מאוד בהליכה.

לאחר התאונה ילדיו של הקשיש הודיעו להנהלת של בית האבות כי הייתה תאונה,  וצוות מטעם בית האבות נחפז להחליף את הידית הלא תקינה  ולהתקין עוד שלוש  ידיות אחיזה נוספות במקלחון.

רוח הפסיקה קובעת  כי בית האבות חב לדיירים שלו חובת זהירות מושגית משום שמעצם הגדרתו קיימים יחסי תלות ביו הנהלת בית האבות והגורמים המטפלים בו לבין הדיירים שגרים בו וזקוקים לטיפול. חובת זהירות זו אינה מקבילה רק לחובת זהירות של בעל מקרקעין כלפי הבאים בשעריו, אלא מדובר בחובת זהירות מוגברת  וזאת בשל מצבם  התלותי של הקשישים.

אשר לחובת הזהירות הקונקרטית , עיון בנסיבות, העובדה כי עובר לתאונה  היתה במיקלחון ידית אחת בלבד אשר אף היא היתה לא תקינה ,והתנהגות הצוות לאחר התאונה  מלמדת על כך שהיה מדובר  בסיכון שאותו היה על בית האבות לצפות ולמנוע, ומשלא עשו זאת- האחריות לתאונה רובצת לפתחם.

עורכת דין ענת אשכנזי הגישה תביעה כנגד בית האבות וכנגד המבטחת שלו. לאחר ניהול מו"מ ולאחר שהבהירה כי בית האבות  לא עמד בכללי הבטיחות הנדרשים,  ולא התאים  את חדר המקלחון למגבלות של הדייר  הקשיש המתגורר  בו, הגיעו הצדדים לפשרה, והקשיש קיבל פיצוי כספי בסך של  145,000 ₪.

 

 

 

אנו עובדים עם המומחים הרפואיים המוכשרים והמתאימים ביותר לנושא הפגיעה, מקיימים קשרי גומלין עם מומחים רפואיים אלה על בסיס קבוע ומקפידים על מתן מענה מתאים ללקוח כחלק מהשירות המקצועי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות