עו"ד יעקב שקלאר מסביר את היתרונות שבייצוג של סניגור פלילי דווקא נפגעות תקיפה מינית ונפגעי עבירה בכלל.

עו"ד יעקב שקלאר הינו סניגור ידוע ומוכר בתחומו, שייצג ומייצג בתיקים הקשים במדינה בתחום הפלילי. מאז חיקוקו של חוק זכויות נפגעי עבירה, לפני כ-19 שנים, מייצג עו"ד שקלאר, במקביל לעיסוקו כפליליסט ידוע, מאות נפגעי עבירה ונפגעות תקיפה מינית.
מעיין לביא |
עו"ד יעקב שקלאר

שאלנו את עו"ד שקלאר האם אין הדבר מפריע לו לייצג גם את הפושעים וגם את הקורבנות.
״מדובר בשאלה מטעה ביותר״, מסביר שקלאר, ״שכן ברור הוא שאיני מייצג באותו תיק גם את מבצע העבירה וגם את הקורבן. להיפך, הכרת התחום מכל צדיו, מקלה עליי לשפר את מצבו של הלקוח. אני מכיר גם את הצד של מבצע העבירה וגם את הצד של הקורבן. אני כעיקרון עורך דין שמגן על זכויות. כל אימת שנפגעות זכויותיו של אדם, אני שם כדי לעזור לו לממש את זכויותיו המוקנות לו על פי דין. כשאני מייצג חשוד או נאשם בפלילים, אני דואג שהחקירה תתנהל כדין, שזכויותיו תישמרנה, שלא יעשה טעויות קרדינליות, שהמשפט יתנהל באופן הוגן וראוי, שהשוטרים לא יתאמו או יבדו ראיות, שהשופט לא ייטה לצד זה או אחר ובקיצור, שמרשי יקבל את יומו כפי שמגיע לו על פי דין.
כשאני מייצג קורבן של עבירת מין או אלימות או כל נפגע עבירה, איני רואה כלל, אלא את זכויותיו של הלקוח או הלקוחה, נפגעי העבירה. בפריזמה הזאת, אני מתרכז אך ורק, באופן חד צדדי לחלוטין, באינטרס של נפגע או נפגעת העבירה״.

איך זה עוזר לקורבנות תקיפה מינית, שאתה מייצג גם עברייני מין?
״הואיל ואני מכיר את ההליך הפלילי היטב, הרי שאני יודע להכין את נפגעת העבירה להליך החקירה הקשה, להליך הפלילי, לזכויותיה על פי חוק זכויות נפגעי עבירה, לזכויותיה בבית המשפט, ואני יודע לעקוף כל מכשול שיציב בפניה הסניגור מן הצד השני. אל מול כל אלה, הואיל ואני עוסק בנזיקין מזה למעלה מ-20 שנה, במקביל לעיסוקיי כסניגור פלילי, אני עוקב אחרי כל פסק דין לפיצוי נפגעי עבירה שיוצא בבתי המשפט. לעניין זה אוכל לציין כי סכומי הפיצויים גדלים והולכים ועל כך בכתבה נרחבת אחרת עם דוגמאות, שתצא בקרוב.
בהחלט זה הזמן להאיר את עיניהם של נפגעות תקיפה מינית, אלימות וכל נפגעי עבירה מכל מין וסוג, לתבוע את זכויותיהם. פיצוי כספי אינו מילה גסה, ומן הראוי שמי שגורם לרע לחברו, ישלם על כך כדת וכדין, ואין בכך כל פסול.
במשרדנו פועלת מחלקה מיוחדת בניהולי, העוסקת אך ורק בטיפול בנפגעות תקיפה מינית ונפגעי עבירה, ואני שמח לומר שיש לנו תוצאות יפות מאוד, הן בליווי קורבנות עבירה במהלך ההליך הפלילי, והן במסגרת תביעות נזיקיות, בהן מתקבלים סכומי פיצוי יפים מאוד״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות