תביעה: השקיע כספים אצל חבר עם הבטחה לריבית גבוהה והכספים נעלמו

האימרה הידועה אומרת שאסור לעשות עסקאות עם משפחה וחברים, נכתבה בדם. קצין קרבי בקבע, למד זאת על בשרו וכעת תובע את חברו, שלטענתו הוא ובן זוגה של אימו של החבר, רימו והונו אותו וגרמו לו לאובדן והפסד של כספי החיסכון שלו והפסדים בסך כ-130 אלף שקלים. לטענתו מדובר במזימה שרקמו וביצעו, שנועדה לגנוב את כספו במסווה של השקעות עם תשואה מובטחת של 25%. 
נעמה כהן |

על פי התביעה, הקצין מכיר את הנתבע בהיותם בני אותה שכבת גיל ולמדו יחד בבית הספר היסודי. הקשר בין השניים היה קיים במשך השנים ולעתים הופסק. אך יודגש בכל זאת, כי יש בקשר ידידותי זה משקל אשר השפיע על הקצין וסמך עליו ועל המצגים השקריים שהציג בפניו. לפני כשנה וחצי השניים חידשו את הקשר הידידותי ביניהם. ולאחר שלושה חודשים, פנה אל הקצין החבר והציג בפניו הצעת השקעה מפתה כאשר הוא מבטיח כי ההשקעה תתנהל דרכו, מאחר והוא עוסק בסוכנות נסיעות, אירועים, מופעי ספורט ומוזיקה מסביב לעולם.

ההשקעה הראשונה, שהוצעה לתובע היתה כי השקעתו בסך 50,000 שקלים תועבר על ידי החבר למימון רכישת מנויים לאצטדיון ״סנטיאגו ברנבאו״ שבמדריד והכסף יועבר לידי בן זוגה של אימו של החבר, תוך שהוסבר לקצין כי הסיבה לכך היא מאחר ובחשבון הבנק שלו ניתן לבצע פעולות אשר בחשבון של החבר לא ניתן לבצע בשל אי הרשאה מצד הבנק. לאור זאת, העביר הקצין שתי העברות בנקאיות אחת בסך 30,000 שקלים ולאחר דקות ספורות העביר התובע העברה שניה בסך 20,000 שקלים.

לאחר ביצוע העברה, יצר החבר קשר בשנית עם הקצין והציע לו הצעה נוספת ובמסגרתה התובע ישקיע סכום נוסף של 45,000 ₪ בקניית כרטיסים לגמר הליגה האירופית ובתמורה מובטחת לו תשואה של 25%. הקצין השתכנע והעביר לו גם את סכום הכסף הזה.

לאחר זמן מה הבין הקצין שנפל קורבן לתרמית והונאה וביקש מהחבר להחזיר לו את הכסף של ה-50 אלף שקלים, אולם זה טען כי כלל לא העביר לו את הכסף זה. על פי התביעה טוען הקצין כי המטרה היתה לרמות ולשקר אותו והכספים כלל לא הושקעו עוד טוען הקצין שבאחרונה הוא גילה שהחבר נתבע על הונאה דומה וכן שפורסמה נגדו כתבה בטלוויזיה בה רואים את מעלליו. כעת הוא דורש צבית המשפט שיורה לו להחזיר את כספי ההשקעה פלוס הריבית שהובטחה לו.

 


[gravityform id="5" title="true" description="true" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות