תביעה: קנו נכס אך המוכר לא מעביר את המסמכים להעברת הדירה על שם הקונים בטאבו

מה קורה, כאשר לאחר רכישת נכס, המוכר שהתחייב לסלק את המשכנתא מהתקבול – לא סילק את המשכנתא ולא העביר לקונים את הנכס לתקופה ארוכה? על פי כתב תביעה בסך כ-350 אלף שקל, אותו הגיש עו"ד דוד ביטון, לבית דין לנדא של העדה החרדית, המוכר גרם לקונים לנזקים בגובה של מאות אלפי שקלים.
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
אילוסטרציה: shutterstock

על פי כתב התביעה, מדובר במקרה עצוב ומצער מאוד, על קונים שרכשו דירה בתום לב, עמדו בכל תנאי החוזה ומעבר לכך. אך זה, ניצל את תמימותם ואת טוב לבם ומצוקתם. גזל את כספם ואת זמנם, לא מילא אחר חובתו להסכם הרכישה, דהיינו לא סילק את המשכנתה הרובצת על הדירה וכפועל יוצא לא העביר את הדירה לבעלותם. לטענת עו"ד דוד ביטון, כל זה בוצע בחוסר תום לב ובהתנהגות מתחמקת ונלוזה אשר אינה מתאימה לאדם הגון. וכאשר עד ליום זה על הנכס רוצצת משכנתה למרות שהתובעים מילאו יותר מכפי חלקם בהסכם.

לפני כארבע שנים קנו בני הזוג הצעירים את דירתם הראשונה מאיש עסקים והעבירו לו יותר משני שליש ממחיר הדירה אותה קנו, כאשר המוכר התחייב כי יסיר את המשכנתה מהדירה. בני הזוג האמינו לו והעבירו לו אפילו עוד מאה אלף שקלים, אך גם אז הדירה לא עברה לרשותם ויתרה מכך במשך כשנתיים, נאלצו הצעירים לא להיכנס לדירה מאחר והיה בתוכה שוכר בנכס שלא שילם לו דמי שכירות ולא פינה את הנכס.

בסופו של דבר הדייר הסרבן פינה את הנכס והזוג נכנס לדירה אך היא עדיין לא רשומה על שמם. "שוב מצאו עצמם הנתבעים אומנם בדירה ואולם בלא שהיא רשומה על שמם, בלא שהנתבע מכסה את המשכנתה הרובצת על הנכס, בלא שהוא מביא אישורי עירייה להעברה בטאבו בלא אישור בדבר תשלומי מיסים ומס שבח, הטילי השבחה ככל שנדרשים בלא שטרי מכר, ובקיצור שילמו כמעט 90 אחוז מתמורת המכר בלא שיש בידם מאום", כתב עו"ד ביטון בתביעה והוסיף: "נכונים הדברים במיוחד כאשר עסקינן במי שיחסי הכוחות ביניהם לא שוויוניים כלל ועיקר הנתבע איש עסקים ממולח ומנוסה ואילו התובעים זוג צעיר שזוהי העסקה הראשונה שביצעו מיד עם חתונתם… חרף האזהרות והמכתבים אשר נשלחו על ידי בא כוח הצדדים אשר נאמר בהן כי, הנתבע (המוכר) מפר באופן ישיר את הסכם המכר וכי עליו להעביר את הזכויות לרשות התובעים (הרוכשים). בחר הנתבע להתעלם מהודעות אלה ולא עשה דבר וחצי דבר על מנת לסיים את ההליך בין הצדדים. תוך זלזול והתעלמות מוחלטת ממה שנכתב בהסכם".

 

עו"ד דוד ביטון

 

עו"ד דוד ביטון הינו מחברו של הספר – "הסכמי חלוקת נכסי עיזבון בין יורשים – דין הלכה ומעשה".משרדו של עו"ד ביטון מתמחה בדיני משפחה ומעמד אישי הכולל: תביעות לבית המשפט למשפחה ולבית הדין הרבני בנושאי מזונות, משמורת ילדים ותביעות רכוש פירוק שיתוף ביטול הסכמי ממון, תביעות לחלוקת זמני השהות , תביעות משמורת /משמורת משותפת , תביעות כתובה עריכת הסכמי גירושין, הסכמי ממון, הסכם לשלום בית, טיפול בתביעות ירושה, צוואות ועזבונות. הליכי גישור וליווי תהליכי משא ומתן. המשרד מטפל מדי שנה במאות תיקי גירושין, תביעות והסכמים בתחום דיני המשפחה והירושה.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות