הגיליוטינה ריסקה את אצבעותיו של הפועל

תאונות עבודה הפכו לרעה  החולה של ישראל.חדשות לבקרים אנו שומעים על פועלים אשר נפצעו או גרוע מכך אפילו נהרגו כתוצאה מתאונות עבודה שאירעו בשל רשלנות המעסיקים.
מעיין לביא |

עורכת הדין ענת אשכנזי הגישה לאחרונה תביעה שעניינה נזק גוף שנגרם לעובד במפעל במהלך העבודה.

במסגרת העבודה עבד הפועל כפועל ייצור במפעל והוא היה אמון על תיפעול של מכונה  לכיפוף ברזל (גיליוטינה) במכונה קימת משקולת עילית בת 30 ק"ג, ותפקידו של הפועל  היה כיפוף, חיתוך וסגירת תעלות  מברזל באמצעות  המשקולת.

באחד הימים הפעיל הפועל את המכונה, הכניס כמידי יום פלטת פח מתחת למשקולת של המכונה . לפתע הפלטה נתקעה, הפועל הכניס את הידיים אל מתחת למשקולת כדי לשחרר את הפלטה, ואז מסיבה בלתי ידועה ארעה תאונה  והמשקולת של המכונה  נחתה בפתאומיות על ידיו של הפועל, ואצבעותיו נלכדו מתחת למשקולת.

כתוצאה מהתאונה  התרסקו האצבעות בשתי ידיו של הפועל נגרם לו נזק רב, והוא איבד את כושר עבודתו.

"הלכה פסוקה היא כי מעביד חב חובת זהירות לעובדיו, ותוכנה של חובה זו הוא בין השאר בדאגה לשיטת עבודה ופיקוח יעיל (ע"א 707/79 וינר את תיקו נ' אמסלם) . חובה זו של המעביד היא כפולה: להנהיג שיטת עבודה בטוחה ולדאוג לקיומה, עליו  להדריך ולפקח על עבודת התובע באופן שלא תרבץ סכנה לפתחו של העובד. עליו לספק לעובדים מכשירים בטיחותיים, חומרי עבודה  וציון מגן. העקרונות הראשוניים של בטיחות בעבודה המחייבים את המעביד, מפורטים גם בפקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש), התש"ל -1970, וסעיף 37 לפקודה מטיל חובת גידור לבטח על כל חלק מסוכן שבמכונה..

לאחר התאונה ומחקירה שערכה עורכת דין ענת אשכנזי עלה כי  "הכתובת היתה  כתובה על הקיר", התאונה ארעה בשל רשלנות זועקת של המעסיק. אשר הפר את  כלליי הזהירות והבטיחות  המוטלים עליו. .במשך כ-20 שנים בהם עשתה החברה שימוש  יומיומי במכונה , המעסיק או מי מטעמו לא טרחו לתחזק את המכונה, לשמן ו/או לבצע בה בדיקות בטיחות כלשהן. המשקולת המסוכנת  של המכונה  לא גודרה  ולכן העובד יכל להכניס את הידיים מתחת למשקולת. בנוסף  המעסיק מעולם לא טרח לספק לעובד כפפות לעבודה  ולהדריך את הפועל כיצד לעבוד על המכונה בצורה בטוחה וכיצד להישמר מתאונות.

לאחר הגשת התביעה כנגד המעסיק, בחן בית המשפט את טענות הצדדים וסבר כי מירב האחריות מוטלת על כתפי המעסיק אשר לא נקט באמצעי הזהירות המתבקשים כדי לשמור על ביטחנו של העובד, במקביל בחן את הנזק שנגרם לעובד על בסיס שיעור הנכויות שנקבע לעובד, והציע כי המעסיק ישלם לפועל פיצוי בסך של 450,000 ₪.

 

 

עו"ד ענת אשכנזי וצוות משרדה עובדים עם המומחים הרפואיים המוכשרים והמתאימים ביותר לנושא הפגיעה, מקיימים קשרי גומלין עם מומחים רפואיים אלה על בסיס קבוע ומקפידים על מתן מענה מתאים ללקוח כחלק מהשירות המקצועי. משרדנו בוחן במקצועיות רבה את החקיקה והתקדימים המשפטיים במטרה להעריך את עמדת בית המשפט בכל סוגיה משפטית.

לקבלת פרטים ולייעוץ משרד עו"ד ענת אשכנזי טלפון: 08-6673334

 


בחן את זכאותך לתו נכה

[gravityform id="4" title="false" description="false" ajax="true"]

 


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות