עבודות שירות לצעיר שהורשע בשוד אישה שנפצעה

השופטת דנה מרשק מרום, גזרה 9 חודשי עבודות שירות על צעיר ששדד אישה מבוגרת וגרם לה לחבלות. השופטת קיבלה את בקשתו של הסניגור ניר יסלוביץ שלא לגזור על מרשו עונש מאסר בפועל
אייל חן |

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד הצעיר באשמת שוד, עלה כי לפני שנתיים וחצי הגיע הנאשם יחד עם אדם נוסף לפסאז׳ מסחרי בפתח תקווה, והשניים המתינו במקום במטרה לאתר קורבן אותו ישדדו. באותו מועד יצאה מביתה אישה כבת 67, המתגוררת בסמוך לפסאז', וצעדה בשביל הסמוך לביתה בעודה נושאת תיק אשר הכיל תעודת זהות, ארנק, כסף מזומן, כרטיס אשראי וכרטיס רב קו. הצעיר התקרב למתלוננת, פנה אליה, שלף תרסיס גז פלפל והתיז את תכולתו על פניה, ובה בעת אחז בתיקה של המתלוננת ומשך אותו בחוזקה עד שנקרע ונשמט מידיה. כתוצאה ממעשי הנאשם איבדה המתלוננת את שיווי משקלה ונחבלה ברגלה הימנית. הצעיר נטל את תיקה של המתלוננת, ריסס גז פלפל פעם נוספת בפניה ובידה, ונמלט לעבר גרם מדרגות סמוך, שם המתין לו האדם הנוסף. לאחר שחבר לאותו אחר, פתחו השניים את התיק ונמלטו יחדיו מהמקום עם שלל השוד, כאשר הנאשם קיבל לידיו כרטיס רב קו מהתיק. לאישה המבודרת נגרמו צריבות בפניה, גירוי בעיניה וחבלה ברגלה הימנית.

נציגת הפרקליטות, טענה לקיום מימד של תכנון במעשיו של הנאשם, אשר הגיע למקום עם אחר והשניים המתינו לקרבן מתאים, כאשר הנאשם איתר אישה מבוגרת, עוברת אורח תמימה, והשוד בוצע באלימות וריסוס בגז פלפל באמצע היום. לגישת התביעה, מתחם העונש ההולם נע בין 18 עד 36 חודשי מאסר בפועל, ונוכח מכלול נתוניו של הנאשם, יש למקם את עונשו בתחתית המתחם. לטענתה, לא הוכח קיומו של הליך שיקום חריג ויוצא דופן המצדיק חריגה מהמתחם עד לכדי עונש של מאסר שניתן לשאתו בדרך של עבודות שירות.

מנגד הסניגור, עו"ד ניר יסלוביץ', הדגיש שהנאשם הודה ולקל אחריות על מעשיו מלכתחילה והפיצוי בסך 5000 שקל לאישה אותו הפקיד היווה ביטוי מעשי לכך. עוד טען עו"ד יסלוביץ' כי מאז האירוע לא נפתחו למרשו תיקים נוספים. הסניגור גם הדגיש כי לנוכח מבנה אישיותו של הנאשם, יש בשליחתו למאסר להביא להחרפה במצבו הנפשי, תוך הגדלת הסיכון האובדני שמאפיין אותו. "אני נורא מצטער על מעשיי ומה שעשיתי זה דבר נורא ואני רוצה להתנצל בפני המתלוננת. אני מבין את מעשיי", אמר הנאשם עצמו.

בסופו של דבר שופטת בית משפט המחוזי מרכז מרשק מרום, קיבלה את דברי עו"ד יסלוביץ' וגזרה על הצעיר כאמור עונש של 9 חודשי עבודות שירות וכן פיצוי של 5000 שקלים למתלוננת.

עו"ד ניר יסלוביץ
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות