זאב רוזנשטיין לא משולב בקבוצות טיפוליות בכלא

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, דחתה בפעם הרביעית את בקשתו של זאב רוזנשטיין, אחד מבכירי עברייני ישראל, את בקשתו לקיצור תקופת מאסרו
ציון חן |
זאב רוזנשטיין
זאב רוזנשטיין. צילום ארכיון: פלאש 90

זאב רוזנשטיין, אחד מהעבריינים המוכרים בארץ, קיבל 17 שנים "בפנים", והוא "יושב" כבר משנת 2004, בבתי כלא בארה"ב ובישראל.

שוב ושוב מנסים עורכי דינו של רוזנשטיין לטעון כי הגיע הזמן לשחרר אותו, ולא לחכות לתום תקופת מאסרו שתגיע לסיומה בעוד פחות משנתיים, בסוף שנת 2021. לאחר שבקשתו הראשונה נדחתה לפני למעלה מחצי שנה, הוא ערער לביהמש המחוזי שדחה גם הוא את בקשתו.

בקשת זאב רוזנשטיין לטיפול

כבר לפני כחצי שנה קיימה ועדת השחרורים דיון חוזר בבקשה שנדחתה (גם ע"י המחוזי). הועדה דחתה את הבקשה שוב, אך הפעם הוסיפה הועדה גם תנאי, שעל רוזנשטיין לעבור מספר קבוצות טיפוליות במסגרת שירות בתי הסוהר. הם אלה שיוכיחו את התהליך שהוא עובר לקראת שחרורו לחיים הציבוריים.

חודש לאחר מכן ערער רוזנשטיין על דחייתו שוב, וגם היא נדחתה, וכך נדחתה גם בקשתו החוזרת החדשה שנדחתה בימים אלה. בבקשה האחרונה טענו עורכי דינו של רוזנשטיין כי שב"ס מונע מרוזנשטיין את השתלבותו בועדות שיביאו לסיוע בקיצור תקופת השנה וחצי לערך שעוד נותרו לו. שב"ס מצידם הסבירו מצידם כי לא נפתחו קבוצות שמתאימות לאופי ולצרכים של העבריין הזה. למעשה, עולה שבכל שנות "ישיבתו" בכלא, השתתף רוזנשטיין אך ורק בקבוצת טיפול של "שליטה בכעסים".

בימים אלה כלוא זאב רוזנשטיין במתחם בית הסוהר ברמלה, בכלא 'איילון'. אך גם בקשתו לקחת חלק בקבוצות אשר מתקיימות בבתי הכלא הסמוכים במתחם הכליאה כמו 'מעשיהו' או 'ניצן', לא נענו בחיוב. סניגוריו של רוזנשטיין הציגו בפני הועדה חוות דעת לגביו לפיה "נראה כי קיימת עייפות מהחיים בכלא… וכן רצון ונכונות לשתף פעולה עם הליך שיקומי", על מנת להבהיר לחברי הועדה את מצבו כיום, אך לשווא.

הועדה מצידה דחתה שוב בבימים אלה את הבקשה כאמור בזו הלשון "הועדה קבעה תנאי מפורש, שעל רוזנשטיין לעבור טיפול, ותנאי זה לא התמלא… אשר על כן, אין בפני חברי הועדה שינוי נסיבות המצדיק היענות לבקשה לקיים דיון חוזר. הבקשה לקיים דיון חוזר, נדחית", החליטה הועדה בראשות נשיא ביהמ"ש השלום בדרום בדימוס, השופט משה מכליס.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות