פרוטקשן בצפון

לא ארגון פשע, אלא בסה"כ, שני צעירים מאום אל-פאחם בשנות העשרים, הפעילו בשנה האחרונה טרור פלילי בגביית סחיטת דמי חסות (פרוטקשן), מבעלי עסקים ברחבי הצפון
ציון חן |
מסכה שנתפסה ואשר שימשה להכנת סרטון מאיים לקורבנות

מעשי הסחיטה כללו שימוש בירי והשלכת מטענים על בתי העסק, בתים פרטיים ורכבים.

בין הנסחטים: בעל מוסך למשאיות, בעל עסק ליצור מזון לבע"ח, בעל מאפייה, בעל עסק לעבודות זכוכית, קבלן, בעל מגרש מכוניות ובעלי עסקים נוספים. כל אמצעי הפעלת הלחץ היו כשרים והם כללו גבין השאר שיחות טלפון ושליחת סרטונים בהם הושמעו איומים על ידי רעולי פנים חמושים בכלי נשק שונים, צילומים של השלכת מטענים על בתים אשר שולבו בהם קטעי סרטים אכזריים בהם אלימות קשה.

כך לדוגמא הושלך מטען חבלה לחצר ביתו של בעל חברה ליצור מזון לבעלי חיים, וכתוצאה מכך נגרם נזק לביתו ולרכבים שחנו בסמוך, ואף נשלח אליו הסרטון מאירוע השלכת המטען.

בעלים של עסק לעבודות זכוכית שזכה במכרז בפרויקט של המרכז המסחרי בבקה אל גרביה בשווי של 300,000 ₪ נסחט גם הוא. עבריין הפרוטקשן יצר איתו קשר וציין בפניו את מקום מגוריו, מספר הילדים שלו, הרכב שבו הוא נוהג, הרכב שבו נוהג אחיו ולכן כדאי שישלם לו את דמי הסחיטה.

לאחר שהתשלום לא בוצע העלה העבריין את גובה הדרישה ל350,000 ₪ משום שהנאשם זכה במכרז ולא קרוב משפחתו לבסוף הקורבן שחשש מהאיומים ויתר על השתתפותו במכרז.

לאחר שלושה חודשים של פעילות חקירה סמויה בליווי הפרקליטות נעצרו השנים, והוגשו כנגדם בקשות למעצרם עד תום ההליכים וכתב אישום.

מהמשטרה נמסר: "במסגרת המאבק הנחוש בסחיטת דמי חסות (תשלום הפרוטקשן) חוקרי משטרת ישראל בחקירה נרחבת ומיומנת אספו די ראיות שהוביל להגשת כתב אישום חמור כנגד שני העבריינים".

סרטון – תיעוד חיפושים בבתי העבריינים ודברי ראש צוות החקירה, רפ"ק תומר פינצ'י, מרחב עמקים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות