הפרקליטות מבקשת להחמיר בעונשה של תוקפת רופאה

בפרקליטות לא מוכנים להשלים עם עונש מקל לאישה שתקפה רופאה בבית החולים איכילוב
אייל חן |

היום הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב, על גזר דין של 200 שעות שירות לציבור, התחייבות כספית בסך 1,000 שקלים ופיצוי בסך 1,500 שקלים שהוטלו על מעיין מור מוסמן, בת ה-38, שהורשעה בתקיפת רופאה שטיפלה בסבתה בבית חולים.

על פי הודעת הערעור, מעיין מור מוסמן ואמה לוסי לבנה מור, הגיעו לחדר המיון בבית החולים איכילוב בתל-אביב, עם סבתה של מעיין. במהלך שהותן בחדר המיון, הביעו השתיים חוסר שביעות רצון מהטיפול הרפואי שהעניקה רופאה בחדר המיון לסבתא ובשלב מסוים, אף טעו וסברו כי הסבתא הלכה לעולמה. באותו זמן, מעיין, ניגשה לרופאה והחלה להכות אותה במכות אגרוף נמרצות בגופה, בגבה ובכתפה הימנית, ואף שרטה אותה. כתוצאה ממעשים אלו, נגרמו לרופאה חבלות. בנוסף, במהלך האירוע, השליכה האם ניירות ומסך מחשב לעבר הרופאה אשר התנפץ על הרצפה.

בתום המשפט, היא הורשעה בעבירה של תקיפת עובדת ציבור ואמה בניסיון תקיפת עובדת ציבור והיזק בזדון. בערעור, שהוגש, מבקשת הפרקליטות להחמיר את עונשה של מעיין מור מוסמן, למאסר בפועל, שירוצה בעבודות שירות ככל שתמצא כשירה, לבטל את רכיב שעות שירות לציבור, להחמיר ברכיב המאסר המותנה ולהגדיל את גובה הפיצוי הכספי לרופאה.

"בית משפט קמא לא נתן משקל ראוי לחומרה היתרה שיש בפגיעה בגופם של אנשי צוות רפואי, הפועלים להעניק טיפול מציל חיים לחולים ונזקקים, ואת העובדה כי הפגיעה באנשי הצוות הרפואי טומנת בחובה, מעבר לפגיעה הקונקרטית באיש הצוות, גם חשש לפגיעה בטיפול המוענק לחולים והנזקקים, וזאת בשים לב לעומס הרב המוטל על הצוותים הרפואיים בבתי החולים" נכתב בערעור, "תקיפות אנשי צוות רפואי נעשים לא אחת על ידי אנשים נורמטיביים נעדרי עבר פלילי, המחוקק ראה להחמיר בענישה כלפי נאשמים שכאלו, ולייחד עבירת פשע שהעונש המרבי לצידה הוא 5 שנות מאסר בפועל. בנסיבות נפיצותה של התופעה, בתי המשפט נדרשים להחמיר בענישתם של אלו, על מנת להרתיע אנשים מלנקוט בגישה אלימה שכזו, ועל על מנת להכחיד את התופעה המסוכנת".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות