דרישה ממ"מ פרקליט המדינה פתח בחקירה נגד היועץ המשפטי לממשלה בגין הדלפה לעיתונאי

פחות משעה לאחר סיום הפגישה צייץ כתב המשפט של ערוץ 13 אביעד גליקמן סדרת ציוצים מגורמים בפרקליטות הנוגעות להחלטות היועמ"ש לגבי התנהלות בתיקי נתניהו
אילן וענונו |
Attorney General Avichai Mandelblit speaks at the annual Justice conference in Airport City, outside Tel Aviv on September 03, 2019. Photo by Tomer Neuberg/Flash90 *** Local Caption *** åòéãú äîùôè éåòõ îùôèé ìîîùìä àáéçé îðãìáìéè éåòõ îãáø

בעקבות כך עלה החשש שהיועמ"ש היה זה האיש שהדליף לכתב. בעוד דובר משרד המשפטים אכן הכחיש זאת אביעד גליקמן סירב להגיב וסירב להכחיש דבר זה.

בעקבות כך פנה עו"ד יעקב כהן למ"מ פרקליט המדינה החדש עו"ד דן אלדד בדרישה לפתוח בחקירה כנגד היועמ"ש בחשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים בשל החשש מההדלפה שבוצעה לכאורה על ידו. במכתב המנומק מסביר עו"ד כהן שאמון הציבור במערכת נמצא בשפל חסר תקדים בשל מאות הדלפות והתנהלות הפרקליטות וחובה למצוא דרך להחזיר את הספינה למסלולה הנוכחי.

כידוע הסמכות לפתוח בחקירה נגד היועמ"ש נתונה בידיו של פרקליט המדינה בלבד שכזכור היועמ"ש קבע שהוא אינו מתאים לתפקיד אז האם ייפתח עימות ראש בראש? למכתב גם כותב שר המשפטים .

עו"ד יעקב כהן מסר לנו

החל מתחילת שנת 2017 החלו לזרום לתקשורת הדלפות מתיקי נתניהו, כאשר כפי שחשף אבי וייס, חלק גדול מהן יצאו ממשרדו של היועהמ"ש מנדלבליט ומשניו. ממש במקביל, החל להשתנות הסיקור של היועהמ"ש בתקשורת באופן דרמטי מסיקור עוין ומלגלג, לסיקור חיובי ומפרגן, כאשר לא אחת הפרשנים באולפנים ממש הדהדו מסרים שלו ושל פרקליטות המדינה.

כפי שנחשף בדצמבר האחרון, מנדלבליט נפגש 71 פעמים עם עיתונאים, אך הוא התעקש שלא לפרסם את שמותיהם ורק לאחר עבודת הצלבה לא פשוטה שביצעו בארגון בצלמו, אנו מגלים כי ככה"נ אחד מאותם אנשי תקשורת הוא לא אחר מהפרשן לענייני משפט של ערוץ רשת 13, אביעד גליקמן, שכמעט כל ערב שני פרסם הדלפות של תמלולי וחומרי חקירה סודיים מחקירות נתניהו.
לא מן הנמנע כי הסיבה העיקרית להדלפות הללו היא שהיועץ המשפטי לממשלה עצמו סחיט לאור מעורבותו בפרשת הרפז והשמועות על חומרים מפלילים, שלפחות בינתיים צוברים אבק במרתפי משטרת ישראל והפרקליטות עד ליום פקודה בו היועהמ"ש יפסיק לשרת את רצונם של המושכים בחוטים במדינת העומק.
מערכת המשפט הישראלית איבדה כל רסן והגיעה העת שכנסת ישראל תנצל את הסמכות שלה בהתאם לחוק יסוד: הכנסת, תכנס דיון ותחשוף את האמת מאחורי הטענות כלפי החשוד בפלילים בפרשת הרפז, מר אביחי מנדלבליט.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות