כונתה "פרחה בפיאט" בספר המחזור ותובעת את מחלקת החינוך בעיר מגוריה

הוגשה תביעה נגד מחלקת החינוך, בספר המחזור כונתה התובעת בכינוי גנאי פוגעני, וזאת בניגוד לכל הכינויים שנכתבו על שאר תלמידי המחזור
רונן לוי |

ספר המחזור מבית הספר התיכון מלווה אותנו כל החיים, תמיד נחמד לחזור ולעלעל ולראות את החברים איתם העברת את הילדות. אבל מתברר שלפחות אחת שכזאת, בוגרת תיכון ממרכז הארץ, לא תרצה לעלעל בספר המחזור, לאחר שהגישה תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקלים, נגד מחלקת החינוך בעיר מגוריה בשל כינוייה בספר המחזור – "פרחה בפיאט".

בסוף שנת הלימודים האחרונה, הוציאה הנהלת בית הספר במרכז הארץ, ספר מחזור לבוגרי התיכון. הספר נערך באחריות מלאה ובפיקוח פדגוגי מלא של הנהלת בית הספר. על פי התביעה, בספר המחזור כונתה התובעת בכינוי גנאי פוגעני, וזאת בניגוד לכל הכינויים שנכתבו על שאר תלמידי המחזור.

בתביעת לשון הרע שהוגשה נכתב כי: "ספר המחזור הינו מעין מסמך היסטורי, אשר ילווה את תלמידי המחזור במשך עשרות השנים הבאות, ומהווה מראה לפועלם של התלמידים בתקופת התבגרותם. כיתוב זה מהווה פגיעה בשמה הטוב של התובעת פוגע בדמויה העצמי, פוגע בתדמיתה, ומעמיד אותה באור שלילי את מול כל חבריה, מכריה, ובני משפחתה".

על פי התביעה, מדובר גם בפגיעה בשמה הטוב של אמה של בצעירה אשר חשופה לדמוי הפוגעני בעיני הורי התלמידים, חברי הילדה ובני משפחתה ומעמיד את שמה הטוב והחינוך שנתנה לבתה באור שלילי. בצעירה ואמה פנו גם להנהלת בית הספר וטענו לפגיעה הקשה בפרסום. "רק לאחר שיחות רבות הנהלת בית הספר הכירה במלוא אחריותה לפרסום הפוגעני, והודיעה כי תממן הוצאת ספר מחזור חדש ותאסוף את ספרי המחזור מכל התלמידים. אולם בפועל לא נאספו הספרים, וספר המחזור מצוי בכל בית של בוגרי המחזור", נכתב בתביעה, "אי לכך, אין מחלוקת כי פרסום הספר גרם לפגיעה קשה בתובעות ועל פגיעה זו, חל פיצוי ללא צורך בהוכחת נזק כמתחייב בחוק. הנזק הנפשי והפגיעה בשמה הטוב של הצעירה לא ניתן להעריכו במלואו, מאחר והפגיעה היא פגיעה מתמשכת לעשרות השנים הבאות. אי לכך, אין להסתפק בפיצוי נזק ללא צורך בהוכחת נזק, אלא יש לקבוע פיצוי נוסף שישקף את הנזק לאורך השנים".

 

 


השמיצו אותך? פגעו בשמך הטוב? לבחינתך זכאותך לפיצוי מהמשמיץ יש למלא השאלון

[gravityform id="17" title="false" description="false" ajax="true"]

 


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות