4 שנות מאסר לגבר שנתן סמי הזיה לנערה וכתוצאה מכך היא אושפזה במוסד פסיכיאטרי

נגזרו 4 שנות מאסר על דוד גרסיאני, בן 33, שהורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בהדחת נערה בת 13 לסמים, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית וסחר בסם מסוכן
אייל חן |

השופט מיכלס גם הטיל עליו, לשלם פיצוי בסך 30 אלף שקלים לנערה שאושפזה בעקבות כך באברבאנל ובגהה.

על פי כתב האישום לפני כשנה, יצר גרסיאני, קשר עם הנערה שהיתה אז בת 13 בלבד באמצעות ה"טלגרם", במטרה לספק לה סמים מסוכנים והשניים החלו להתכתב. במהלך ההתכתבות, מסרה הנערה לנאשם כי היא בת 13, בעוד שהוא טען בפניה בכזב כי הוא בן 19. במהלך ההתכתבות הציע הנאשם לקטינה לספק לה סמים מסוכנים, תוך ששלח לה הודעות שונות, בהן כתב לה בין היתר:

"חחח את מעשנת נכון?"; "אם בא לך לעשן בואי לראשון"; "אם תירצי יותר מאוחר אני בא לפתח תקווה"; "את צריכה רטלין"; "אני לא יודע רוצה מחר? קלונקס טוב"; "יש כדורים יש ירק"; "יש לי פרוקסט10 אם את יודעת מה זה ירק יש לי פרפל קוש"; "וכן השאלה מה את מחפשת: לקבל ראש?"; במהלך ההתכתבות הגיבה הנערה בחיוב להצעותיו של הנאשם לספק לה סם מסוכן.

בהמשך שלח הנאשם לקטינה תמונות של סמים מסוגים שונים, כאשר ציין בפניה לאחר שליחת אחת התמונות בה הופיעו כדורים: "זה מעכשיו וזה הגלגלים שלך; מה יצא לי אם תקבלי את כל זה". הנאשם אף ניסה לשכנע את הקטינה בשלב מסוים בו התכתבו לצאת מהבית במהלך שעות הלילה ולפגוש בו. הנאשם הציע שיאסוף אותה באמצעות רכב ויסיע אותה לבית הספר למחרת בבוקר, תוך שאמר לה: "את יכולה אם תעשי מאמץ אולי אני יביא לך עוד אחד"; "תגידי שאת הולכת לחברה ותכבי את הטלפון ככה כולם עושים"; "את לפי דעתי צריכה לצאת בלילה מהבית בשקט בשקט מבלי שישמעו". עם זאת, הנערה סירבה להצעתו.

בהמשך ההתכתבות ביניהם תיאמו השניים שהוא יגיע למחרת היום לחטיבת הביניים בה לומדת הנערה ויאסוף אותה לאחר סיום הלימודים, כל זאת על מנת לספק לה סמים מסוכנים. למחרת אסף אותה מבית הספר והשניים נסעו לדירה בעיר ראשון לציון במהלך הנסיעה, נתן לה חצי כדור שהכיל סם מסוכן מסוג mdma והנערה בעקבות כך, החלה הקטינה להזות וחשה שהיא רואה צבעים שונים, קווים ונצנוצים. לאחר שהגיעו לדירה, סיפק לה חצי כדור נוסף ונתן לה לעשן גראס. בשעות הערב החזיר אותה לביתה כשהיא תחת השפעת סמים מסוג מריחואנה, אמפטמינים ואקסטזי ובהמשך אושפזה בבית החולים שניידר למשך 4 ימים ומשם הועברה הקטינה לאשפוז בבית החולים הפסיכיאטרי "אברבנאל" ו"גהה", שם הייתה מאושפזת במשך זמן רב.

השופט מיכלס התייחס בגזר הדין לנזר החמור שנגרם לנערה ולעובדה שמדובר בגבר שמבוגר ממנה ב-20 שנה וחלקו היחסי של גרסיאני בביצוע העבירות הוא מלא, בהיותו מבצע יחידי. לדברי השופט מיכלס הוא יכול היה לחדול ממעשיו בכל אחד מהשלבים המתוארים בכתב האישום אך לא עשה כן. "הנזק שנגרם לקטינה הינו משמעותי וניכר לעין כל. הסם השפיע על הקטינה באופן מידי, ולאחר שהנאשם השיב אותה לביתה בשעות הערב, היא אושפזה למשך ארבעה ימים בבית החולים שניידר, ובהמשך בשני בתי חולים פסיכיאטריים", כתב השופט מיכלס והוסיף: "הנזק שיכול היה להיגרם כתוצאה ממעשי הנאשם יכול היה להיות חמור אף יותר ככל שלמתלוננת היה נגרם נזק בלתי הפיך או נזק חמור יותר מזה שנגרם לה בפועל, מבלי להקל ראש בנזק הקשה שממילא נגרם לה".

כאמור, בסופו של דבר, השופט מיכלס, גזר על גרסיאני 4 שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 1,000 שקלים, פיצוי לנערה בסך 30,000 שקלים ושלילת רשיון נהיגה לשנתיים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות