המשטרה סגרה תיק ללא רישום פלילי נגד מאבטחים שרק עשו את תפקידם ואוימו

שלושה מאבטחים שהגיעו לחברה בתל אביב, על מנת לאבטח במקום, נעצרו ונחקרו על ידי המשטרה, בחשד תקיפה, איומים והסגת גבול פלילית, זאת למרות שהראיות אותם הציגו בפני החוקרים הראו כי הם אלה שאוימו. המשטרה בתחילה סגרה את התיק באופן שיותיר רישום במרשם הפלילי של המאבטחים, אולם לאחר הגשת ערר של עו"ד מור ברכה, הוחלט לסגור את התיק מבלי שיותיר כל רישום במרשם הפלילי.
אייל חן |

עקב מחלוקת עסקית בין בעלי החברה, הזמין אחד מבעלי החברה את שלושת המאבטחים לאבטח את החברה. חלק מבעלי ועובדי החברה שלא היו מרוצים מנוכחותם הזמינו למקום ניידת משטרה. שוטרי סיור שהגיעו, בדקו את תעודות הזהות של השלושה וכן את ייפוי הכוח בו אחזו, ולאחר שנוכחו כי הם שוהים במקום כדין ולא מבוצעות עבירות פליליות הודיעו ליושבי המקום כי אין כל בעיה אשר בגינה נדרשת התערבות משטרתית ועזבו את המקום.

למחרת שוב הוזמנה למקום ניידת משטרה, אך הפעם השוטרים החליטו לעכב את השלושה לחקירה בגין חשדות לביצוע עבירות של איומים, תקיפה סתם והסגת גבול פלילית. בחקירתם שיתפו השלושה פעולה עם החוקרים ומסרו גרסאות מפורטות לקרות האירועים, פרט לכך טענו בפני החוקרים כי בוצעו כלפיהם עבירות פליליות ואף מסרו לחוקרים דיסק ובו סרטונים שתומכים בגרסתם. לאחר הצפייה בדיסק שוחררו השלושה בתנאי הרחקה מהחברה.

כעבור מספר שבועות השלושה קיבלו הודעה מהמשטרה, לפיה הוחלט שלא להעמידם לדין בעילת: "נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות להעמדתך לדין, שכן מדובר באירוע שההליך הפלילי אינו מסגרת מתאימה לבירורו". למרות סגירת התיק, נותר רישום במרשם פלילי דבר אשר יכול היה להקשות עליהם מבחינת תעסוקה עתידית.

בעקבות כך, עו"ד מור ברכה, הגיש ערר על ההחלטה בה והפנה לסרטונים אשר הגישו מרשיו במהלך חקירותיהם בהם תועד המתלונן מתנכל ומאיים כשהוא אומר לאחד מהם: "מה איפה המשטרה שלך פיזדץ", ומיד לאחר מכן נראה קרב אל אחד מהם ומאיים: ״אל תדאג, אל תדאג, אתה לך יהיה רישום פלילי בזכותי אני מבטיח לך, תסתכל עלי תסתכלי עלי שוקה בזכותי יהיה לך רישום פלילי…שמעת… תזכור את הפרצוף הזה… בזכותי יהיה לך רישום פלילי ואני מבטיח לך…אתה לא מכיר אותי ואני מבטיח לך".

 

"מרשי הכחישו מכל וכל את החשדות שיוחסו להם במסגרת חקירותיהם במשטרה. יתרה מכך, מרשיי מסרו כי בוצעו כנגדם עבירות פליליות…עבירות אשר תועדו בסרטונים שנמסרו במסגרת חקירתו של ר. וכן כצרופה לבקשה זו…כתב עו"ד ברכה, והוסיף: "לא למותר לציין, כי החקירה בתיק זה לוקה בחסר וכי פעולות חקירה קרדינליות אשר מהוות את הבסיס לכל חקירה באשר היא חסרות ויש בכך להשליך על התשתית הראייתית…".

כאמור, בסיכומו של דבר, במשטרה קיבלו את דברי עו"ד ברכה ושינו את סיווגם את שלושת הנחקרים לנילונים באופן בו הדבר לא יותיר רישום במרשם הפלילי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות