תלונה למח"ש: שוטר תקף שני עורכי דין במהלך היוועצות עם לקוח

שוטר, פגע בזכות ההיוועצות עצור עם הסניגורים שלו ולאחר מכן, איים ותקף אותם באלימות. כך עולה מתלונה אותה הגיש עו"ד אילן כ"ץ למחלקה במשרד המשפטים
אייל חן |
העבריין בני שלמה סוחט איש עסקים - אילוסטרציה אנבנטו

עורך דין אילן כ"ץ הגיש את התלונה בשם שני שותפיו עורכי הדין קובי מרגולוב ואלון הראל. על פי התלונה משרדם מייצג חשוד בתיק מורכב ורגיש, שמחייב מתן ייעוץ יסודי ללקוח, שהינו אדם ללא עבר פלילי, בעל אישיות מורכבת שלטענתו הוכה על ידי אחד השוטרים בתחנה, לנוכח נטייתו המינית.

לפני כשבוע ביום הדיון בבית המשפט, לא התאפשר לשני עורכי הדין מרגולוב והראל להיפגש בצורה מסודרת עם הלקוח, זאת לנוכח היעדר אפשרות טכנית למפגש כזה בבית משפט השלום בתל אביב. לכן, שני עורכי הדין הגיעו בשעת בוקר מוקדמת, לבית המעצר בתל אביב על מנת לפגוש את הלקוח ואז נמסר להם כי הוא נלקח לחקירה על ידי שוטרי מרחב ירקון.

שני עורכי הדין יצאו למרחב, שם נפגשו עם הלקוח שהיה עצור. לטענתם הם הבחינו במצוקה נפשית בה היה שרוי ולאור זאת דקות ארוכות מההיוועצות היה על מנת להרגיע את הלקוח ורק בהמשך, כאשר הוא נרגע המשיכו בייעוץ. בחלוף כחצי שעה מכניסתם לחדר מפגש עם עו״ד, החל אחד השוטרים שם, אחראי בית המעצר באותה העת, לדרוש בקול רם להפסיק לאלתר את שיחת הייעוץ מאחר וחלף זמן רב ולעזוב את החדר מידית. "הצעקות הרמות של השוטר קטעו למעשה את המפגש ואף הבהילו את הלקוח שלא הבין לפשר הצעקות", נכתב בתלונה למח"ש על ידי עו"ד כ"ץ שהוסיף: "עורכי הדין מרגולוב והראל, ביקשו בנימוס שהות נוספת של מספר דקות על מנת לסיים בצורה מכובדת את המפגש עם העצור ולא לקטוע אותו, אך סורבו ושוב נדרשו בקול רם ובצעקות לעזוב את המקום".

עו"ד אלון הראל

בשלב זה, העניינים החלו להתחמם כאשר עורך הדין מרגולוב, נעמד מול השוטר במפתן דלת הכניסה לחדר ההיוועצות וביקש ממנו שלא לפגוע בזכות החשוד להיוועצות, הגם שאין כל הנחיה או כלל שמגביל לפרק זמן זה או אחר, את משך ההיוועצות. למקום הגיע גם חוקר ובנוכחותו איים השוטר על עו״ד מרגולוב כי ישים עליו אזיקים בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ואף ״יעלה אותו לחקירה על כך״. העורך דין עדיין ניסה לשכנע את השוטר לתת לו לסיים את ההיוועצות שנותרה לה דקות מועטות, אולם זה הפעיל את מצלמת הגוף שלו, החל לתעד את המתרחש כשהוא מזהיר את עו׳׳ד מרגולוב שהוא עלול לעבור עבירה של הפרעה לשוטר ויופעל כלפיו כוח סביר במידה ולא יתפנה מהחדר.

עו"ד קובי מרגולוב

הסניגור הבהיר כי אין בכוונתו לעזוב את המקום ואו אז השוטר החל להפעיל כוח כלפי עו״ד מרגולוב, אחז בחוזקה בידו ודחף אותו בברוטאליות הצידה ממפתן הדלת. עו"ד הראל ניסה להרגיע את הרוחות, וביקש מהשוטר שלא ישתמש בכוח ובתגובה גם הוא נדחף ביחד עם מחשבו לכיוון הקיר. בכל אותו הזמן נכחו במקום שני חוקרים שעל פי התלונה לא רק שלא הפסיקו את ההשתוללות של השוטר, אלא עודדו אותו לפנות את שני עורכי הדין מהחדר בטענה שהעצור נמצא בתחנה מ7:30 בבוקר והם רוצים להתחיל בחקירה ועורכי הדין מפריעים להם.

עו"ד אילן כץ

"אני ושותפיי שירתנו שנים ארוכות במערכות ביטחוניות ציבוריות והתנהגות פסולה כמו זו של השוטר זרה לנו. לא ייתכן כי עורך דין שבא למלא את תפקידו ולסייע ללקוח לשמור על זכויותיו נתקל באלימות חסרת רסן המונעת ממנו לבצע את תפקידו ואף להשפלתו בפני לקוחו", כתב במכתב התלונה עו"ד אילן כ"ץ וסיכם: "אנו מצפים, כי תיפתח חקירה מידית לבירור טענותינו וכי כבר בשלב זה ייתפס התיעוד ממצלמת הגוף של השוטר ומצלמות בית המעצר כדי שהתיעוד מצוי בידי גורמי מח״ש".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות