תביעה: האב הפך להיות דמנטי – בתו הוציאה מחשבונו מיליון שקלים שלא כדין

ריב בין אחים על כסף מההורים הפך להיות דבר שכיח, בימים האחרונים הוגשה לבית המשפט לענייני משפחה, על ידי עו"ד דוד ביטון, תביעה כספית של מיליון שקלים
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |

הרקע הינו סכסוך בין שתי אחיות, אשר אחת מהן העבירה מחשבונו של האב הסיעודי והדמנטי אל החשבון שלה, מיליון שקלים.

על פי התביעה אחת האחיות הפכה להיות האפוטרופוסית של האב, לאחר שבשל מצבו הרפואי הפך להיות סיעודי וסבל בין השאר מדמנציה. במהלך כל תקופת אשפוזו של האב התובעת היתה היחידה שטיפלה, סעדה, ביקרה וגילתה אכפתיות כלפי האב, כתב עו"ד ביטון בתביעה והוסיף כי האחות השניה הגיעה עם האם כמו אורחות לביקורים קצרים של עשרים דקות בבית החולים ולא הביעו כל התעניינות במצבו של האב.

במשך השנים האחרונות מאז ששוחרר מהאשפוז התובעת היא היחידה שמטפלת באב והאחות והאם לא הביעו בו כל התעניינות אפילו לא באופן טלפוני. לאחר מינויה של התובעת כאפוטרופוסית קבע וכחלק מחבותה להגיש דו״חות לאפוטרופוס הכללי, הוציאה התובעת תדפיסי בנק מחשבון הבנק של האב וגילתה לתדהמתה כי כחצי שנה לאחר שהאב כבר לא היה בתפקוד תקין כשהוא כבר מאובחן כדמנטי הועברו מחשבון הבנק של האב אל חשבון הבנק של הנתבעת סך של מיליון שקלים.

על פי עו"ד ביטון, כאשר התובעת מיד פנתה אל אמה כדי לברר את פשר העניין אך נתקלה בהתקפה בעוצמה גבוהה ולא קיבלה תשובות או הסברים למעט: ״ככה אבא רצה״ וציינה כי ״האחות לא הספיקה לקחת עוד כסף״. "נטילת הכספים מחשבונו של האב נעשתה באופן מקומם, מכעיס ובלתי מתקבל על הדעת – תוך ניצול חולשתו של האב ומצבו הרפואי הקשה כשהאב כלל לא מודע למעשיו, לא יכול לקבל החלטות בענייניו", כתב עו"ד ביטון והוסיף: "משך זמן ניסתה התובעת לגרום לכך שהנתבעת תשיב לחשבון הבנק של אביה… אך זו רק הקשתה עורפה… לאחות אף נשלח מכתב התראה מעו״ד בעניין זה אל הנתבעת – מכתב שמעולם לא זכה לכל התייחסות".

כעת מבקשת האחות מבית המשפט לענייני משפחה, להחזיר לחשבון את הכסף אותו לקחה לפני מספר שנים וכך נכתב בתביעה: "התנהלותה זו של הנתבעת לא הותירה בידי התובעת כל ברירה אלא להגיש תביעה זו לביהמ״ש הנכבד ועוד יותר מתוקף חובתה כאפוטרופוסית קבע של האב לשמור על רכושו וזכויותיו…. טרם תחתום התובעת טענותיה ועל מנת שיובן עד כמה הצעד שעשתה הנתבעת אינו בר היגיון ועד כמה לא הגיוני היה שהאב יעביר סך של מיליון שקלים לחשבון הבנק של הנתבעת תוסיף התובעת ותביא לידיעת ביהמ״ש הנכבד כי במשך כ-30 שנה הנתבעת ניתקה כל קשר עם אביה, לא דרשה בשלומו, לא פגשה בו ולא התעניינה בו".

עו"ד דוד ביטון

עו"ד דוד ביטון בעל ניסיון של 18 שנה. מתמחה בדיני משפחה ומעמד אישי. משרדו מטפל מדי שנה במאות תיקי תביעות והסכמים בתחום דיני המשפחה והירושה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות