רשלנות רפואית בטיפולי אסתטיקה וקוסמטיקה

לצד הרצון להיראות טוב יותר, ורגע לפני שאתם (כן, גם גברים עושים את זה) ואתן ניגשים לטיפולי יופי מורכבים יותר או פחות, חשוב לדעת שבמסגרת הטיפולים השונים, עלולה להתרחש חלילה, רשלנות רפואית. גם אם מדובר בטיפול פנים, הזרקות שונות, הסרת שיער בלייזר, או ניתוח פלסטי – למטופל יכול להיגרם נזק פיזי חמור בשל רשלנותו של המטפל. אז מה צריך לעשות לפני שבוחרים מטפל?
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a8%d7%a9%d7%9c%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%a8%d7%a4%d7%95%d7%90%d7%99%d7%aa-%d7%a9%d7%9e%d7%95%d7%90%d7%9c-%d7%a7%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%91 |

שימו לב שאיש המקצוע מנוסה ומיומן
אישה צעירה עברה טיפולי הסרת שיער מרגליה באמצעות לייזר. בעקבות הטיפול סבלה מכוויות קשות וכואבות. לאחר שפנתה לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, התגלה שהמטפלת שביצעה את הטיפולים, כלל לא הייתה בעלת הכשרה לביצוע טיפולי הסרת שיער בלייזר. בנוסף לכך, המטפלת לא בדקה את התאמתה של המטופלת לטיפול המדובר ולא הייתה מיומנת בשימוש במכשיר הלייזר. כל אלו הובילו לנזקים קשים מהם סבלה האישה הצעירה, והיא הגישה תביעה לפיצוי כספי.

העדר מיומנות הוא אחד הגורמים המרכזיים לרשלנות רפואית בתחום טיפולי האסתטיקה ולכן יש חשיבות רבה לוודא עוד לפני שהתחלתם בטיפול, שלמטפלים העוסקים בו ולמכון הרפואי או הקוסמטי, יש את ההכשרה הרלוונטית, הידע והניסיון לביצוע הטיפולים.

אי קבלת הסכמה מדעת

טיפולים אסתטיים ברוב המקרים, אינם צורך רפואי ורובם נובעים מהרצון שלנו לשפר את המראה החיצוני. סיבה מעולה, אם תשאלו אותי, אבל עדיין, חשוב לזכור ולהבין שמדובר בהליך רפואי לכל דבר ולכן – המטפל חייב למסור למטופל את כל המידע אודות הטיפול, בכדי שיוכל לתת הסכמה מדעת. הוא חייב לעדכן כמה זמן נמשך הטיפול, מה התוצאה הצפויה, מה אחוזי ההצלחה של הטיפול, מה הסיכונים, תוך כמה זמן מחלימים, תופעות לוואי נפוצות ונדירות ועוד. אם המטופל לא קיבל את כל המידע הרלוונטי – הרי שלא נתן הסכמה מדעת לטיפול וזאת עילה לתביעה בגין פגיעה באוטונומיה. אם גם נגרם למטופל נזק ממשי כתוצאה מהטיפול, נזק שאולי אם היה יודע שיכול להתרחש בטיפולים כאלה, היה גורם לו להימנע מהטיפול – יוכל אותו מטופל, להגיש תביעה גם בגין רשלנות רפואית.

זה לא נגמר רק ביום הטיפול
יש מקרים בהם הטיפול התבצע בהצלחה, אך המטפל התרשל בשלב המעקב הרפואי, ובכך גרם לנזק פיזי חמור שלא היה מתרחש אם המטפל היה מקיים מערב רפואי תקין וראוי. לדוגמא לאחר ניתוח פלסטי להגדלת החזה, המנתח חייב לעקוב אחר מצב המטופלת בזמן האשפוז, לוודא שלא מתפתח זיהום או כל בעיה רפואית אחרת בעקבות הניתוח, ולאחר מכן, עליו לזמן אותה לבדיקת מעקב בה יבדוק האם קצב ההחלמה תקין וכי אינה סובלת מתופעות לוואי או תסמינים הדורשים טיפול. חוסר ביצוע מעקב רפואי כנדרש, עלול לגרום להעדר אבחון של בעיה רפואית שנוצרה או לגרום לאבחון מאוחר מדי, מה שיכול לגרום להחמרה במצב המטופלים שאינם מקבלים את הטיפול הנדרש להם בזמן.

הצטרפו עכשיו לקבוצת הווטסאפ שאל עורך דין רשלנות בטיפולי אסתטיקה 

הגשת תביעה לפיצויים
רשלנות רפואית בטיפולי אסתטיקה וקוסמטיקה יכולה לגרום לנזקים ממשיים למטופל, מה שבהחלט מהווה עילה לתביעה נזיקית כספית. במסגרת התביעה ניתן לדרוש פיצוי כספי בגין כל הנזקים שנגרמו כתוצאה מהטיפול הרשלני. תביעה מהסוג הזה תכלול גם נזק ממוני, למשל, בגין החזר הוצאות רפואיות להן נדרש הנפגע, אובדן ימי עבודה וגם פיצוי כספי בגין נזק שאינו ממוני, כלומר, נזק נפשי, שמלווה את הפגיעה הפיזית. שהרי לא פעם, עוגמת הנפש היא הנזק המרכזי של רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים. בתי המשפט מכירים בכך ופוסקים פיצויים נאותים לנפגעים, כשגובה הפיצוי שייפסק תלוי בנסיבות המקרה. בית המשפט בוחן בין היתר את חומרת הנזק, משכו ואת טיבה והיקפה של הרשלנות הרפואית. כלומר, בית המשפט יבדוק עד כמה הגורם המקצועי חרג מהנורמות המקובלות בסוג הטיפול המדובר ומה הנזק הנגרם (הפיזי והנפשי).

 

עו"ד רשלנות רפואית שמואל קשיוב

 

במסגרת עבודתו ארוכת השני רכש עו"ד שמואל קשיוב, ניסיון רב בייצוג מאות נפגעי רשלנות רפואית בכל תחומי הרפואה, מול כל המוסדות הרפואיים בישראל ובכל הערכאות השיפוטיות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות