4 שנות מאסר לצעיר ששדד נזיר ופטריארך

הסדר טיעון מקל לצעיר, בן 24, ששדד נזיר ופטריארך ואף אזק אותם ונטל מקופות המנזר אלפי דולרים וחפצים נוספים מזהב. על פי הסדר הטיעון אליו הגיע הסניגור עו"ד רפאל ציק, שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, חנה מרים לומפ, גזרה על הנאשם 4 שנות מאסר לאחר שהרשיעה אותו רק בעבירת שוד בנסיבות מחמירות ללא העבירות הנלוות.
אייל חן |
אילוסטרציה למצולמים אין קשר לכתבה

על פי כתב האישום המתוקן בו הורשע הצעיר קשר הצעיר עם שניים נוספים לגנוב רכוש שהיה במנזר קרנטל אשר בעיר יריחו. לאחר יומיים נפגשו השלושה ביריחו, השלימו את התוכנית, ואולם בסופו של דבר אחד השותפים אמר לנאשם ולאחר שאינו מעוניין להשתתף בביצוע התוכנית. בהתאם לתוכנית, נכנסו השניים אל המנזר, שעה שדלתות המנזר היו פתוחות למבקרים. באותה העת שהו במנזר הפטריארך גרסימוס ברוזונידיס, וכן כריסטו ולאונידיס, נזיר שהיה במנזר ולאחר שדלתות המנזר נסגרו למבקרים, השניים פנו אל הנזיר והפטריארך, ואזקו אותם בידיהם וברגליהם, נטלו מקופות המנזר סך של כ – 10,000 דולרים לערך אשר התקבלו ככספי תרומות למנזר, צלב מוזהב שענד הנזיר על צווארו, וכן מדליה מוזהבת. לאחר מכן, נמלטו הנאשם והאחר מהמקום.

בתחילה הואשם הצעיר בשוד בנסיבות מחמירות, תקיפת זקן וכניסה והתפרצות, אולם לבסוף הסנגור עו"ד רפאל ציק הגיע להסדר טיעון, לפיו כתב האישום יתוקן, הנאשם יודה בעובדות כתב האישום המתוקן ויורשע. מוסכם כי יוטלו עליו 4 שנות מאסר מיום מעצרו. "שקלנו גם את היעדר העבר, את ההודיה של הנאשם, החרטה שאני שמח שהובעה על ידו של הנאשם היום, חיסכון הזמן השיפוטי והתביעתי, ולראות כל זאת ובשים לב לכתב האישום שבהסדר. כמובן כי הנאשם חסך את העדת הכומר שהוא כבן 85 ונמצא במצב רפואי לא פשוט, וגם לכך יש לתת את הדעת, לצד שיקולים נוספים ראייתיים", אמר התובע לבית המשפט.

הסניגור עו"ד רפאל ציק אמר בדיון הטיעונים לעונש: "שקלנו בכובד ראש, לאחר התלבטות רבה, את הסיכון –סיכוי שיש לנו בתיק, ויחס הסיכון גבוה, לכן אנחנו חושבים שיש לקבל את ההסדר. מדובר בצעיר ללא עבר פלילי, הביע חרטה על מעשיו, רוצה לצאת להשתקם, לחיים חודשים ונורמטיביים, ונבקש מביהמ"ש לכבד את ההסדר". הנאשם עצמו אמר בדיון: "אני מודה בכתב האישום המתוקן. כמו שאומרים "מודה ועוזב ירוחם", אני מביע חרטה. אני כבר עליתי על הדרך הנכונה בבית המעצר, אני הולך לטיפול במעצר. עליתי על הדרך, ומקווה להצליח. מאחל לעצמי חיים נורמטיביים כמו לכל אדם. מה שחסר לי שיגיע".

השופטת חנה מרים לומפ, קיבלה, כאמור את הסדר הטיעון וגזרה על הנאשם 4 שנות מאסר. "מדובר באירוע לא פשוט, אולם , על אף קושי ראייתי, הנאשם לקח אחריות על מעשיו, הביע חרטה, מדובר בצעיר ללא עבר פלילי, הוא חסך זמן שיפוטי משמעותי, וכן חסך מהמתלוננים ובהם הפטריארך שהוא אדם מבוגר, את עדותו, על כן מדובר בהסדר טיעון הולם ומצאתי לכבדו", כתבה השופטת בגזר הדין.

עו"ד רפאל ציק

עו"ד רפאל ציק  הינו עורך דין אשר עוסק בתחום הפליליבעל תואר ראשון במשפטים, משלים לתואר שני באוניברסיטת תל אביב ובעל רישיון הסמכה כמגשר.עו"ד רפאל ציק עוסק בתחום הפלילי ובעל ניסיון רב בליטיגציה הפלילית.עו"ד רפאל ציק הינו בוגר פרקליטות המדינה עם ניסיון רב בתחום הפלילי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות