רופא מתמחה לא מנוסה קיבל יעוץ טלפוני שגוי מרופא כונן וגרם למותה של צעירה

מסיבה כלשהי במהלך הניתוח הרופא הבכיר עזב כעבור עשרים דקות והניתוח נמשך עוד כשעה רק עם רופא מנתח אחד.בסוף הניתוח הצעירה היתה מורדמת ומונשמת ועל פי המרדים פיתחה דלקת ריאות בזמן הניתוח ולא נאמר להורים שבזמן הניתוח ארעה אספירציה (שאיפה של תוכן הקיבה לריאות).
מעיין לביא |


מדי פעם אנו שומעים, על רשלנות כזאת או אחרת, של צוותים רפואיים בבתי
החולים, אולם הרשלנות כפי שהופיעה בתביעה שהוגשה לבית המשפט בתל אביב,ממש זועקת לשמיים.  על פי התביעה שהוגשה על ידי עורכת הדין אביטל פז, צעירה בשנות העשרה לחייה, קיפדה את חייה לאחר שבמהלך ניתוח במוח לשנט ארע ליקוי, דבר שגרר שרשרת של טעויות נוספות רשלניות שהובילו למותה האיום והמיותר.

הצעירה נולדה עם מחלה נפוצה יחסית שבעקבותיה סבלה ממצב של עליית לחץ תוך גולגולתי משני להפרעה באיזון, בייצור, בפינוי ובספיגת נוזל עמוד השדרה.

כמקובל במקרים דומים, חולים הסובלים מהמחלה עוברים ניתוח להכנסת שנט, שהינו נקז העובר בין חדרי המח אל חלל הבטן, ומנקז חלק מנוזלי המח העודפים.

החלפה שגרתית של נקז

תקופת מה לפני מותה, הצעירה עברה ניתוח להחלפת הנקז הישן במוחה וכעבור חודשיים היא שוחררה לביתה.

כעבור תקופה היא שוב התלוננה על כאבים בעורף אבל הרופא המחליף בקופת חולים לא הקדיש לתלונותיה יותר מדי חשיבות ורק כעבור זמן מה ההורים ניגשו למיון. שם לאחר בדיקת CT ראש הוחלט לבצע ניתוח דחוף.

שרשרת כשלים

מסיבה כלשהי במהלך הניתוח הרופא הבכיר עזב כעבור עשרים דקות והניתוח נמשך עוד כשעה רק עם רופא מנתח אחד.בסוף הניתוח הצעירה היתה מורדמת ומונשמת ועל פי המרדים פיתחה דלקת ריאות
בזמן הניתוח ולא נאמר להורים שבזמן הניתוח ארעה אספירציה (שאיפה של תוכן הקיבה לריאות).

מאחר וביחידה לטיפול נמרץ לא היה מקום לקלוט את הצעירה על אף מצבה הרפואי המורכב היא נותרה בחדר התאוששות.

כעבור מספר ימים שבוצעה בדיקת CT ראש, אמר אחד הרופאים להורים שנראה לו שלא שמו את השנט כראוי בניתוח והוא לא מבין מדוע.

רק כעבור כשבוע הגיע הרופא הבכיר לדבר עם ההורים והביע צער על הטעות שארעה וציין כי בפרוצדורה מהירה ניתן להתקןאת המצב בניתוח חוזר.

בכל הזמן הזה הצעירה  לא אכלה, נזקקה לזונדה, לא דברה, הפגינה אפטיות, אדישות וחוסר תגובה.

הרופאים התלבטו מה לעשות ואמרו שיחכו כמה ימים עד שתתאושש לפני שיחליטו האם יש לבצע ניתוח.

מוות ידוע מראש

בסופו של דבר הצעירה נותחה ולאחר הניתוח היא התעוררה ונתנו לה משככי כאבים וכעבור יום חרף מצבה הקשה, בשעות הערב כאשר היה רופא מתמחה, בלתי מנוסה כאשר הכונן לא טרח להגיע לביה״ח ורק נתן יעוץ טלפוני שגוי לא נעשתה כל פעולה שיכלה להציל את חייה ולמחרת בבוקר היא לא התעוררה ונקבע מותה.

 

עו"ד אביטל פז

עו"ד אביטל פז מומחית בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בכל תחומי הרפואה כולל בהריון , בלידה, באבחון מחלה, בניתוחים, באונקולוגיה, בקרדיולוגיה, ברפואת המשפחה, בבדיקות הדמיה, ברפואה פנימית, ברפואה אורולוגית , בנוירוכירוגיה, בטיפול פסיכיאטרי, בטיפולי שיניים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות