רופא השיניים לא ציין בפני המטופלת כי אינו מומחה לכירורגיה ושיקום הפה והיא נותרה עם פנים מעוותים.

פחד מרופאי שיניים הוא פחד מאד נפוץ ומוכר, אלא שבסיפור הזה, הפחד לחלוטין מוצדק, צעירה שהגיעה לרופא השיניים כדי לשקם את פיה מצאה עצמה בסופו של התהליך עם פנים מעוותים.
רונן לוי |
רופא שיניים

לבית משפט, הוגשה על ידי עורכת הדין אביטל פז מומחית לרשלנות רפואית, תביעה נגד רופא שיניים, בשם אישה שחלק גדול משיניה נעקרו ובוצעו בפיה גשרים על ידי רופא שיניים ללא מומחיות. האישה נותרה עם פנים מעוותים בזמן שהיא מחייכת או צוחקת וסובלת מתחושה קבועה של גוף זר בפיה.

על פי התביעה לפני מספר שנים, התובעת פנתה לטיפולו של רופא שיניים, הנתבע, כאשר בפיה שיניה שלה, הרופא מצידו המליץ על שיקום שכלל עקירות שיניים וביצוע גשרים ושתלים בלסת העליונה והתחתונה, המלצה שלמרבה הזעזוע לא נתמכה בכישורים רפואיים נדרשים, היות ואותו רופא, לא ציין בפני התובעת כי הוא אינו מומחה לכירורגיה, או לשיקום הפה אלא רופא שיניים ללא מומחיות.

וכמו להוסיף חטא על פשע לא מסר, הרופא הנתבע, לתובעת תכנית טיפול בכתב כנדרש, אלא ביצע את הטיפול ללא כל תכנית וללא תכנון מקדים.

כיבוי שריפות

מאחר והתובעת האמינה כי רופא השיניים מומחה בשיקום הפה הסכימה להמלצתו כי יערוך לה שיקום פה וכך התחילה מסכת הייסורים האיומה שלה, תחילה, עקר הנתבע את אחת משיניה של התובעת בלסת העליונה, והחדיר שתל במקומה, שתל שכשל עד שהנתבע נאלץ להוציא אותו. אם לא די בכך הרופא הציע לתובעת לבצע גשר על כל השיניים בלסת העליונה, ללא כל צורך רפואי.

בלסת התחתונה ביצע הנתבע גשר על 8 שיניים לאחר שעקר את השיניים האחוריות בשני צידי הלסת והותיר בפיה של התובעת גשרים זמניים אשר אמורים להיות מוחלפים בגשרים קבועים.

רשלנות והעדר הסכמה

בטרם החל הטיפול, לא ניתן לתובעת על ידי הנתבע, הסבר על מהות הטיפול שכלל שיקום על גבי שתלים וגשרים. הנתבע לא פרט סיכון או סיבוך כלשהו ביחס לסיכויי קליטת השתלים וביחס לעקירות ושימור שיניים בריאות. כמו כן הוא לא מסר לתובעת על חלופות לטיפול שביצע. התובעת לא הוחתמה על טופס הסכמה והטיפול ניתן מבלי שניתן לה הסבר כלשהו בעל פה וללא הסכמה מדעת.

לאחר ביצוע השיקום, האישה ציינה בפני הרופא כי השיקום אינו מוצא חן בעיניה הואיל והגשרים הפריעו לה והתחושה היתה כאילו בפיה גוף זר.

עו"ד אביטל פז

עו"ד אביטל פז שמייצגת את התובעת מסרה: "תחום רפואת השיניים הוא אחד התחומים בהם מקרי הרשלנות הרפואית גובים מחיר כבד ומסבים נזק רב גם בשל הצורך לבצע שיקום חוזר הכרוך בסבל רב ובעלות כספית גבוהה. פעמים רבות רופאי שיניים שלא עשו מומחיות בתחום כירורגיית או שיקום הפה, מומחיות שהינה ספציפית ודורשת הסמכה ותעודת מומחה ממשרד הבריאות, מבצעים הליך כירורגי ושיקומי מורכב מבלי שיש להם את הכישורים והידע לבצע אותם והתוצאות בהתאם. הדבר דומה לאדם שראה תוכנית בישול ומגדיר את עצמו שף רק כי בביתו יש תנור."

כיצד בית המשפט יפסוק? נמשיך לעקוב

 

רשלנות רפואית מוגדרת כגרימת נזק למטופל, שמקורו בסטייה מרמת הזהירות הסבירה שנדרשה במתן הטיפול הרפואי, ושאלמלא סטייה זו, לא היה נגרם למטופל כל נזק. במקרה בו בית המשפט פוסק שאכן הרופא סטה מרמת הזהירות הסבירה וכי קיים קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק שארע, התובע יהיה זכאי לפיצוי כספי שיקבע בהתאם לנסיבות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות