עונש של שנתיים מאסר על פרסיליה קשתי, אשר הורשעה בגרימת מוות ברשלנות ובהפקרה של הולך רגל

בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו עונש של שנתיים מאסר בפועל שהוטל על פרסיליה קשתי,  אשר הורשעה בגרימת מוות ברשלנות ובהפקרה של הולך רגל דוד מזרחי ז"ל
מעיין לביא |

על פי עובדות כתב האישום, ביום 14.12.2015, פגעה הנאשמת ברכבה בהולך הרגל דוד מזרחי, בן 80, אשר חצה כביש במעבר חציה, ונמלטה ממקום התאונה מבלי להושיט לו עזרה. רק כעבור כ-40 דקות, דיווחה הנאשמת לרשויות על קרות התאונה.

הנאשמת הורשעה, לאחר ניהול הוכחות, בעבירות של גרימת מוות ברשלנות והפקרה לאחר פגיעה בנסיבות מחמירות. בית משפט המחוזי מרכז-לוד גזר על הנאשמת עונש של 24 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה למשך 7 שנים ופיצוי בסך של 50 אלף שקלים למשפחת המנוח.
הנאשמת הגישה ערעור על גזר הדין לבית המשפט העליון, אשר ברובו נדחה.

בפסק הדין צוין, כי "אל מול המחזה מכמיר הלב של צעירה בראשית דרכה בחיים, נעדרת עבר פלילי, העומדת בפני בית המשפט, לבושה במדי אסירה כשהיא ממררת בבכי ומבקשת הקלה בדין, יש להנכיח בענישה את קדושת חייו של קורבן מעשיה בהם פגעה המערערת, שעדיין מתקשה לראות את אחריותה להם, ולגלות כלפיו וכלפי בני משפחתו מידת אמפתיה ראויה".
את המדינה יצגה בהליך הערעור עו"ד דגנית כהן ויליאמס מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

עו"ד אמיר ברכה

עו"ד אמיר ברכה, מומחה לפלילים גורס כי "מדובר בטרגדיה כפולה", לדבריו "אדם מבוגר שנהרג במיתה קשה, ולמולו בחורה צעירה ללא עבר פלילי שחייה נהרסו ומסלול חייה השתנה לחלוטין." האשם אינו בהכרח בנהג הפוגע לדעתו של עו"ד ברכה "מדינת ישראל לוקה בריבוי כלי רכב מחד ומתשתיות שאינן מתאימות מאידך, דבר שגורם בין היתר להרבה תאונות דרכים. ברוב המקרים מדובר באנשים נורמטיביים – מן השורה, אלא, שלא מעט אנשים נתקפו פניקה ועזבו את המקום אך לא יודעים שבזה הרגע הם הוסיפו פשע על חטא וביצעו עבירה חמורה של הפקרה שעונשה הוא מאסר."

בעיני החוק
עו"ד ברכה אומר כי "בית המשפט כמו החברה רואה מקרים אלה באופן חמור ביותר, ומנסה ללחנך את הציבור ולהלחם בתופעה בכלים שיש לו בדמות ענישה מחמירה. לצערנו הרב במקרה זה מדובר בבחורה צעירה נורמטיבית ללא כל עבר פלילי שנגזר עליה לרצות עונש בן שנתיים מאסר, עונש שהינו קשה שבעתיים עבור בחורה שהוסללה לחיים נורמטיביים."

בנימה אישית מציע עו"ד ברכה "עצתי לכל מי שמשתמש בכלי תחבורה – ראשית כל, הזהרו והימנעו מהסחות דעת, ושנית אם נקלעתם לתאונה – תגישו עזרה ואל תזוזו מהמקום. רוב הסיכויים שהעזרה שתגישו תציל חיים ותחסוך לכם הסתבכות מיותרת בפלילים."

 

משרד עו"ד אמיר ברכה מעניק ייצוג משפטי מול כל גורמי התביעה במשטרה ובפרקליטות, הן בהליכי שימוע טרם הגשת כתב אישום והן לאחר הגשת כתב האישום מול רשות התביעה ובית המשפט בכל הערכאות, לרבות מתן חוות דעת משפטיות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות