שוטרי משמר הגבול סיכלו את אחת הגניבות הגדולות ביותר של תוכים מבית גידול במגדל העמק

במשאית שנעצרה על ידי השוטרים נמצאו עשרות ציפורים בשווי של כמיליון שקלים. חמישה חשודים נעצרו במעורבות במעשה, לשלושה מהם הוארך המעצר בשלושה ימים
אייל חן |

תחילת הפרשה לפני כחודש כאשר ליחידה המרכזית של משמר הגבול הגיע מידע מודעיני על פעילות כנופיית גנבים ממזרח ירושלים ומהכםר ענטה שבשטחי הרשות הפלסטינית. אתמול הגיעה לשיאה הפעילות מודיעינית של מג"ב שנמשכה כחודש ימים מהלכה התחקו במג"ב אחר חוליית הפורצים. החשודים נצפו על ידי הבלשים כשהם מגיעים אתמול בלילה על גבי משאית וכלי רכב לבית גידול לתוכים במגדל העמק. ועל פי החשד נצפו פורצים למקום.

״תוך מספר דקות מהרגע שהגיעו החשודים לבית הגידול הם כבר היו בדרכם לעזוב את המקום. בהתחלה היינו בטוחים שהם לא הספיקו לגנוב כלום אבל כשעצרנו אותם איתרנו במטען המשאית כלובים ובהם עשרות תוכים שצרחו, חלקם מפחד ובהלה וחלקם כתוצאה מפציעות קשות של שבירת רגלים, מקורים וכנפים שנגרמו ככל הנראה מהשלכת הכלובים במהירות למטען המשאית ומהטלטלות בנסיעה." סיפר מפקד הכח של מג"ב.

השוטרים שנערכו בכוחות גדולים עצרו את המשאית ועוד 2 כלי רכב על כביש 6 לכיוון דרום ובתוכם 3 חשודים, פלסטיני תושב ענבתא ללא אישורי שהייה בישראל ושני תושבי מזרח ירושלים בשנות ה- 20-30 לחייהם.

במשטרה חושדים שאל בית הגידול הגיעו מספר חשודים שבמשך שעות פרצו אל המקום והכניסו את התוכים לתוך כלובים וכשהמשאית הגיעה לא נותר להם אלא רק להעמיס עליה את הכלובים ולהימלט מהמקום. עם מעצרם התברר שמתוך עשרות התוכים שנגנבו מתו על פי החשד כחמישה שלא שרדו את האכזריות בה הם הועמסו והושלכו למטען המשאית.

כאמור בדרכם דרומה נעצרו החשודים על כביש שש ואתמול הם הובאו לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה שם הוארך מעצרם בשלושה ימים.
בעל בית הגידול שהגיע אתמול לבסיס מג"ב במרכז הארץ זיהה את התוכים שהוחזרו לבעלותו וביניהם 30 ארות, 15 קקדוים, 2 ג'אקו ועוד עשרות תוכים בשווי כאמור של כמיליון שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות