חודשיים עבודות שירות על נהג שירה לעבר נהג רכב אחר שהעיר לו

לכולנו זה קרה, התיישבנו מאחורי ההגה ותוך זמן קצר הפכנו לחסרי סבלנות ופקעת עצבים, בארה"ב זה יותר נפוץ ונקרא רוד רייג' – זעם דרכים ומתברר שהזעם הגיע גם אלינו
מעיין לביא |

תושב המרכז נידון לחודשיים עבודות שירות לאחר שהורשע באיומים, כאשר ירה באמצעות אקדח אויר, לעבר רכב אחר שביקש ממנו לנהוג בזהירות.

על פי כתב האישום, תושב המרכז נהג ברכבו על כביש 4 מראשון לציון לכיוון דרום, כאשר הבחין בנאשם אשר נהג ברכב מסוג פורד בצורה פוחזת ותוך ש"זגזג" בין נתיבים ועקף כלי רכב באופן מסוכן. משביקש ממנו המתלונן, להאט ולנהוג בזהירות, תוך שסימן לו בידיו, הוציא הנאשם, צעיר בן 28, שעבד כסגן מנהל סניף ברשת סופרמרקטים, אקדח אויר שהחזיק ברכבו ותוך כדי נהיגה בנתיב הנסיעה ההומה, ירה באקדח האוויר לעבר רכבו של המתלונן ופגע בשמשת הרכב.

מתסקיר שירות המבחן עלה, כי לנאשם רישום פלילי מגיל צעיר בגין מגוון עבירות, והוא נדון בין היתר לעונשי מאסר. מתסקיר בתיק קודם עלה שהנאשם אופיין בהתנהגות אימפולסיבית, אשר גם לאחר ריצוי עונש ממושך וניסיונות טיפול, שב והסתבך עם החוק. במסגרת האבחון הנוכחי, התרשם שירות המבחן שהנאשם לקח אחריות על מעשיו, תיאר תחושת בהלה וכעס אשר גרמו לו לפעול באימפולסיביות מבלי לשקול את ההשלכות למעשיו והוא אף הביע חרטה על התנהגותו הפסולה.

התביעה ביקשה לקבוע מתחם ענישה שנע בין מספר חודשי עבודות שירות ועד שנת מאסר בפועל וציינה את הנזק הפוטנציאלי שהיה עלול להיגרם, לוּ התנפצה שמשת הרכב, וביקש מבית המשפט לשוות לנגד עיניו את תחושתו של הנהג שראה שהאקדח, שנראה כאקדח אימתי, מכוון לעברו. לדבריו, רק בנס הסתיים האירוע ללא נפגעים בנפש.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, כאמור פסק לבסוף חודשיים מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות ופיצוי של 1000 שקלים למתלונן. "מידת הפגיעה בערך המוגן היא גבוהה, בשים לב לשימוש שנעשה באקדח האוויר לצורך המחשת האיום, העובדה שהנאשם ירה בפועל באקדח ואף פגע בשמשת החלון של הרכב, באופן שסיכן את נהג הרכב, כל זאת במהלך נסיעה בכביש הומה", כתב השופט מיכלס והוסיף: "למעשה העבירה לא קדם אמנם כל תכנון מוקדם, אולם במקרה שלפנינו לא ניתן לזקוף נסיבה זו לזכותו של הנאשם, כי אם לחובתו, בשים לב למעשה האימפולסיבי וחסר המחשבה שביצע. עוד יש לתת את הדעת לעובדה שהחזקת אקדח האוויר ברכב, ללא כל הסבר מניח את הדעת אשר למטרת החזקתו, איננה ספונטנית".

 

עו"ד מעיין חיימוביץ

עו"ד מעיין חיימוביץ מומחית לדין הפלילי מסבירה "עבירת האיומים כהגדרתה הנה עבירה מסוג פשע: "המאיים על אדם בכל דרך שהיא, בפגיעה בגופו, בחירותו…בכוונה להפחיד את האדם או להקניטו, דינו – מאסר שלוש שנים".
לא בכדי הגדרת החוק בפתיח היא כללית, שכן מגוון התנהגויות עלולות להפרש כאיום. במקרה הזה בהחלט נראה שמדובר באיום, הן מעצם העובדה שאקדח אוויר דומה לאקדח רגיל והאזרח הסביר לא יכול להבדיל בינהם ובוודאי מעצם העובדה שהאיום עבר לכדי מעשה הירי שהוביל לניפוץ השמשה." עוד מוסיפה עו"ד חיימוביץ כי "עבירות האלימות במדינת ישראל הוכרזו זה מכבר כ"מכת מדינה", מכאן ברור שישנה מגמת עלייה בחומרת העונשים שנגזרים בבתי המשפט הן בגין עבירות אלה והן על נגזרותיהן, כך למעשה בית המשפט בדרכו שלו מוצא את הדרך למגר את התופעה ולהגביר את מנגנון ההתרעה."

 

עו"ד מעיין חיימוביץ נבחרה לאחת מ"עורכי הדין שחייבים להכיר בתחום הפלילי", לשנת 2016, מטעם המגזין העסקי "דה-מרקר", וכאחת מעורכי הדין הפליליים הבולטים מתחת לגיל 40 , מטעם המגזין היוקרתי למשפט ועסקים "כלכליסט".מכהנת כיו"ר ועדת סייבר הארצית של לשכת עורכי הדין וכסגנית יושבת ראש ארצית של ועדת זכויות נחקרים ועצורים. לאתר האינטרנט של עו"ד חיימוביץ לחצו כאן

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות