שוחרר למעצר בית צעיר שגרם לעיוורון

גרם לעיוורון בעין אחת במהלך קטטה ושוחרר למעצר בית, כך החליט השופט בניגוד לעמדת הפרקליטות, בעניינו של צעיר שהואשם בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה
אייל חן |

הסניגור עו"ד מור עטיה שביקש לשחררו, טען שהנאשם עצמו היה קורבן לטראומה קשה ולכן פעל כך.

על פי כתב האישום לפני כשמונה חודשים, נסע הנאשם ביחד עם שלושה מחבריו ברכב מבית שמש, לצורך ביקור במוסך ברמלה. במהלך הנסיעה היו חילופי דברים בין הנאשם לבין החבר כשבסיומה של הנסיעה ולאחר היציאה מהרכב התפתח בין השניים ויכוח שכלל קללות ודחיפות, במהלכו דחף הנאשם את המתלונן והפילו לרצפה. בשלב זה אחד מהחברים הפריד בין השניים. כעבור מספר שעות לאחר שסיימו את הביקור במוסך, חזרו הארבעה ברכב, כשהנאשם, ישב ליד הנהג, והחבר ישב במושב האחורי מאחוריו, לצד חבר נוסף. במהלך הנסיעה המשיכו חילופי הדברים והקללות בין השניים, כשלפתע הנאשם אחז בבקבוק בירה עשוי זכוכית שהיה מצוי ברכב וניפץ אותו על פניו של המתלונן.

כתוצאה מהמקרה נגרם לחבר חתך במצח ובעינו השמאלית. הוא אושפז ונותח עקב החתך העמוק בעינו. בסופו של יום החבר איבד את ראייתו בעין שמאל וקיים חשש גם לעינו האחרת. לאחר ביצוע המעשים הנאשם נסע לבית חברו בבית שמש ורחץ את עצמו שם. על פי הנטען, הוא נמנע מלחזור לביתו כיוון שידע כי המשטרה מחפשת אחריו ורק כעבור כמה ימים הגיע לתחנת המשטרה.
הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, אולם הסניגור עו"ד מור עטיה שביקש לשחררו למעצר בית, הנאשם הכה את המתלונן כיוון שזה חנק אותו ופעולתו הייתה בגדר הגנה עצמית. "המשיב טוען כי הוא עצמו היה קורבן של מעשה תקיפה חמור שהתרחש לפני כמה שנים והותיר בו טראומה קשה, וטראומה זו הביאה לכך שפעל כפי שפעל. לנוכח הפגיעה הנפשית ממנה המשיב סובל, הוא לא היה אחראי למעשיו בעת שחבט במתלונן עם בקבוק הבירה", אמר עו"ד עטיה.

בסופו של דבר השופט רומנוב קיבל את בקשת עו"ד עטיה ושיחרר את הנאשם למעצר בית עם איזוק אלקטרוני ומפקחים. "אין לכחד כי תוצאת מעשיו של המשיב היא קשה מאוד, ואולם יש לזכור כי מדובר במעשה ספונטני ולא מתוכנן. בעובדה זו יש כדי להקטין את החשש מהישנות עבירות. בנוסף, חלופת המעצר המוצעת נמצאת במרחק משמעותי של המשיב מביתו ומסביבתו הטבעית, כמו גם ממקום מגוריו של המתלונן", כתב השופט רומנוב בהחלטתו והוסיף: "בית המשפט התרשם מהמפקחים והוא סבור כי ניתן לסמוך עליהם. בית המשפט הבהיר למשיב ולמפקחים כי שהותו של המשיב במעצר בפיקוח עשויה להיות לתקופה לא קצרה, והם הודיעו כי הם מודעים לכך וערוכים לכך".

עו"ד מור עטיה

עורך דין מור עטיה עוסק בתחום הפלילי, ייצוג נפגעי עבירה, מחיקת רישום פלילי, תקיפה ועוד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות