הסדר טיעון מקל לגבר שביצע עבירות מין במטפלת שלו

6 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת של 20 אלף שקלים, נגזר על גבר בן 87 שהורשע בבעילה אסורה בהסכמה ומעשים מגונים במטפלת אשר סעדה אותו במשך כשנה וחצי
אייל חן |

בית המשפט והפרקליטות קיבלו את עמדתו של הסניגור, עו"ד בעז קניג, כי מדובר בתיק בעל נסיבות מיוחדות.
על פי כתב האישום בו הורשע הגבר, מדובר היה בהעסקתה של עובדת זרה מסרי לנקה, אשר העבירה בביתו של הנאשם כמטפלת בו במשך כשנה וחצי. במהלך תקופה זו במספר רב של הזדמנויות, ביצע בה הנאשם מעשים של בעילה אסורה ומעשים מגונים. מדובר היה במעשים חמורים, תוך ניצול המרות ולמעשה גמילה של רעה תחת טובה, ביחס למתלוננת שהגיעה לארץ כדי לעבוד בסיוע למבוגרים.

מיד לאחר הגשת כתב האישום פנה עו"ד קניג לפרקליטות כדי להגיע להסדר טיעון וטען כי מדובר בתיק בעל נסיבות מיוחדות. בדיון שנערך בבית המשפט ובו הוצג הסדר הטיעון במהלכו הודה הנאשם בכתב האישום המתוקן אמר עו"ד קניג: "אני יכול לומר שאני מודה לפרקליטות שהם היו נכונים לבוא לקראתנו ובסופו של דבר להציג את ההסדר. אני מאשר שהפיצוי הופקד וגם ההליך שאודותיו נתוודע המותב הנכבד בבית הדין לעבודה נסגר", אמר עו"ד קניג והוסיף: "בנסיבות אלה אבקש מבית המשפט לאשר את ההסדר".

נציגת הפרקליטות אמרה בדיון כי הגיעו להסדר טיעון במסגרת הליך גישור. "העונש שמוצע על ידי הצדדים מצוי מתחת לרף הענישה אך לאור הנסיבות החריגות שבתיק זה ובהן מצבו האישי של הנאשם, בנוסף הקושי להעיד את המתלוננת שהנה נתינה זרה. העונש מאוזן בפיצוי הולם שכבר הופקד בבית המשפט", אמרה התובעת בתיק והוסיפה: "מדובר בנתינה זרה וצריכה להיות הכרה בנזק שנגרם לה לעזוב את הארץ לאחר פגיעה מינית והגיעה לארץ במטרה לטפל בקשישים. כתב האישום תוקן במסגרת ההסדר באופן משמעותי. לאור כל האמור אנו סבורים כי נסיבות העניין והצורך לסיים את ההליך מבלי להעיד את המתלוננת, לקיחת אחריות על ידי הנאשם, חיסכון בזמן שיפוטי ופיצוי הולם למתלונן סביר בנסיבות העניין".

בסופו של דבר השופט איתי ברסלר גונן, קיבל את הסדר הטיעון כאמור 6 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי. "אין ספק כי מדובר במעשים חמורים וכי הניצול של הנאשם את נפגעת העבירה הוא ניצול משמעותי וחמור. על רקע דברים אלו, העונש מקל ביותר ואף נמצא מתחת למתחם העונש ההולם אולם בשים לגילו של הנאשם ולמצבו הרפואי, מוצדקת הסטייה בכפוף לכך שאכן הופקד הפיצוי מראש, על מנת שנפגעת העבירה לא תידרש למאמצים נוספים כדי לפרוע את הפיצוי", סיכם השופט ברסלר גונן.

עורך דין בועז קניג

עורך דין בועז קניג מתמחה בתחום הפלילי, עבירות מין, אלימות, פדופיליה, תקיפה, מחיקת רישום פלילי ועוד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות