אלימות שוטרים נגד שני אחים

שני אחים שחזרו מחגיגת יום ההולדת של הבכור שבהם הוכו עד זוב דם על ידי שני שוטרים, ללא כל סיבה וללא שביצעו כל עבירה, רק כי חנו ליד ביתם, ולא הבינו מדוע עליהם להזדהות.
אייל חן |
עו"ד יעקב שקלאר

יום הולדת הוא אירוע משמח וממלא בתקווה וכוונות לשנה הבאה, כך בשלושה עשר לנובמבר 2019, חגגו שני אחים את יום ההולדת של הבכור בהם, מאושרים בסוף אותו ערב שבו אל ביתם באחת מערי המרכז, חנו האחים את רכבם בסמוך לבית בו הם מתגוררים, נגשו אליהם שני שוטרים, שוטר ושוטרת, ודרשו מהאחים להזדהות ללא כל עילה שבדין. האחים ההמומים מן הדרישה לא הבינו מה רוצים מהם שני לובשי הכחולים והאח הצעיר אף ביקש לדעת מדוע הוא נדרש להציג תעודת זהות, או אז הודיע השוטר לאח הצעיר שהוא עצור ושהשוטרת מצלמת.

האח הצעיר, בזמן שהוא מנסה להתעשת ולהתגבר על תגובת השוטר, הודיע לשוטרת שגם הוא מצלם, והחל לצלם באמצעות הסלולרי שלו את האירוע. תגובה זו העלתה את חמתה של השוטרת, אשר חבטה בכף ידו האוחזת בטלפון הסלולרי של האח הצעיר, והעיפה את הטלפון מידו. הטלפון שפגע בעצמה במדרכה כתוצאה מן המכה של השוטרת, התנפץ.

בזמן זה זינק מאחור השוטר על גבו של האח הצעיר, חנק אותו והצמית אותו לרצפה בכח רב, תוך שהשוטרת מזעיקה תגבורת. תוך שניות ספורות הגיעה ניידת וממנה יצאו שוטרים שהצטרפו גם הם לשוטר המכה ותקפו באכזריות את שני האחים, אזקו ועצרו אותם והובילו לתחנת המשטרה.

הטיפול המיוחד לו זכו האחים מצוות המשטרה גרם לחבלות אשר חייבו טיפול רפואי של האחים בבית החולים. אלא שעד שהגיעו האחים לבית החולים, ועל מנת להקל על המעצר, התיזו השוטרים ללא כל סיבה גז פלפל לעיני שני האחים, עיוורו אותם זמנית, גרמו להם לחבלות קשות וצריבה בעיניים, והכל ללא שום סיבה נראית לעין..

האחים נאזקו בידיהם וברגליהם כמו אחרוני העבריינים, בגסות שמאפיינת משטרים אפלים במדינות חשוכות, חבלות וחתכים שנגרמו לשני האחים באמות ובקרסוליים זכו להתעלמות וגיחוך מצד השוטרים שבחרו להשליך את שני האחים אל תאי המעצר ללילה שלם, כשהם מוכים וחבולים ואזוקים גם בתוך התאים.

בעוד שהצעיר יושב בתאו, אליו הוכנס ללא אחיו הבכור שהופרד ממנו במעצר, הגיעו אליו שוטר נוסף מאותה התחנה מלווה בחברו, שם הכו אותו במכות אגרוף בראשו למרות מצלמת תא המעצר המתעדת את הנעשה, כאשר אחד מהם פונה אל האח הצעיר בבוז "אתה זה שעשית את כל הבלאגן?", אם לא די בנזק שגרם גז הפלפל לעיניו של האח הצעיר האגרופים האלימים העצימו את חומרת הנזקים שנגרמו לעיניו של הצעיר ובחלקים נוספים של פניו וראשו.
רק בשעה 16:00 למחרת לאחר לילה מייסר ואלים במיוחד, שוחררו האחים ממעצרם, לאחר שנחקרו בעוון התנגדות למעצר.

דרישתם של האחים להתעמת עם השוטרים האלימים לא נענתה, והם הופנו בזלזול למח"ש.

סניגורם עו"ד יעקב שקלאר, הגיש כבר למחרת היום מכתב דרישה לסגירת התיק ומכתב לביצוע פעולות חקירה כנגד השוטרים התוקפים. עוד הוסיף עו"ד שקלאר ופנה למח"ש בדרישה לפתוח מיידית בחקירה ולתפוס את המצלמות המתעדות את כל האירוע.

עו"ד שקלאר טען כי נוהג הוא של שוטרים אלימים להעלים ראיות, "המצלמות מפסיקות להקליט, ומתקלקלות ברגעים המכריעים" טען עו"ד שקלאר בדרישותיו לערכאות השונות. פעולות החקירה שדרש עו"ד שקלאר לא התבצעו על ידי היחידה החוקרת והתיק הועבר לפרקליטות וזו הודיעה לעו"ד שקלאר בשבוע שעבר כי התיק נגנז מבלי להגיש בו כתב אישום.

במקביל ובלחצו של הסנגור, עו"ד שקלאר, נפתחה חקירה במח"ש והאח הצעיר שהוכה מכות נמרצות, הן מחוץ לרכבו והן בתחנת המשטרה, נדרש לחקירת פוליגרף. היום, יום א' פנה שוב עו"ד שקלאר למח"ש במכתב דרישה, בו הוא מיידע כי התיק נגד האחים נסגר מבלי להגיש כתב אישום, אך הדרישה לחקור את השוטרים האלימים ולהעמידם לדין עומדת בעינה!

עו"ד יעקב שקלאר

עו"ד יעקב שקלאר מסר בתגובה:"האחים נפלו קרבן לשוטרים אלימים אשר נצלו את מעמדם כדי לכלות בהם את זעמם, תוך שהם עוברים התעללות של ממש מחוץ ובתוך תחנת המשטרה.אנו נמצה עם האחראים את כל חומרת הדין ואף נתבע אותם לפיצויי עונשין בכל הערכאות האפשריות. אלימות משטרתית הנה נגע שיש לעקור מן השורש"

נמשיך ונדווח.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות