12 עבירות של גניבה והסגת גבול פלילית ולא הורשע בפלילים

צעיר בן 21 מאשדוד, שהואשם על פי הודאתו ב-6 עבירות של גניבה ו-6 עבירות של הסגת גבול פלילית, לא הורשע בפלילים ויבצע 140 שעות לתועלת הציבור, כך גזרה שופטת בית משפט השלום בקריית גת נועה חקלאי. הסניגור, עו"ד מור עטיה, שביקש להימנע מהרשעה פלילית, טען כי יגרם למרשו נזק קונקרטי מאחר ולא יוכל לחדש את הרישיון לעיסוק ביהלומים.
אייל חן |
שוד בית קפה - אילוסטרציה

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, הצעיר הסיג גבול בתוך חודש, ל- 3 בניינים שונים, ב- 5 מועדים שונים לבניינים באשדוד, ופירק וגנב מלובי הבניינים 22 בשווי אלפי שקלים ולא החזיר אותם לבעליהם.

הסניגור עו"ד מור עטיה, ציין כי העבירות בוצעו בתקופה של חודש ימים, וכן הפנה לגילו הצעיר של הנאשם וטען כי מתקיימים התנאים לאי הרשעה. לדברי עו"ד עטיה, היתה הסתמכות של הנאשם שאם התסקיר יהיה חיובי ההליך יסתיים ללא הרשעה. הסניגור גם הפנה לתסקיר החיובי ולהמלצת שירות המבחן ולמקרים דומים בהם הסתיימו ההליכים בהסדר מותנה ולפסיקה התומכת בטיעוניו. "הנאשם הגיש נוהל הוצאת רישיון לעיסוק ביהלומים, על פיו הרשעה פלילית תביא לפקיעת רישיון לעיסוק ביהלומים" אמר עו"ד עטיה שציין את תהליך השינוי שעבר הנאשם אשר סיים את לימודיו ומבקש לעסוק במקצוע שלמד.

הנאשם עצמו, הביע חרטה ובושה. הוא הודה שגנב את המצלמות. סיפר כי ההליך שעובר בשירות המבחן מסייע לו וציין שסיים את לימודיו בבורסה ליהלומים וחושש שהרשעה תפגע ביכולתו לעסוק בתחום. בסיכומו של דבר הוא רואה עצמו כאדם נורמטיבי ובעל שאיפות נורמטיביות.

מנגד, התביעה הפנתה לריבוי העבירות, לחומרתן, לתחכום, לזלזול בחוק וכן הפנתה לאמור בתסקירים, לדבריה, מתחם העונש ההולם נע בין 6-12 חודשי מאסר בפועל ולאור המלצות שירות המבחן עתרה נציגת התביעה לענישה בדמות מאסר שירוצה בעבודות שירות, לדבריה אפשר ברף הנמוך וכן ענישה נלווית.

השופטת נועה חקלאי, כאמור, קיבלה לבסוף את דברי הסניגור עו"ד עטיה ונמנעה מלהרשיע את הנאשם בפלילים ופרט לעבודות לתועלת הציבור הטילה עליו לפצות ב-16 וחצי אלף שקלים את ועדי הבתים מהם גנב את מצלמות האבטחה. "הנאשם היה בן 20 בעת ביצוע העבירות, נעדר הרשעות קודמות, העבירות בוצעו על רקע משבר כלכלי ורגשי שחווה. הגם שאין מדובר באירוע יחיד, אלא במספר אירועים, עדיין עסקינן במסכת אחת שנמשכה פרק זמן קצר. אין מדובר ברף חומרה גבוה של עבירות רכוש. העבירות לא בוצעו תוך כדי התפרצות, ואף לא בתחכום רב", כתבה השופטת חקלאי והוסיפה: "הנאשם לקח אחריות הביע חרטה וחש בושה על מעשיו. הנאשם ביטא שאיפות לנהל אורח חיים נורמטיבי ואף למד ופעל לרכישת מקצוע בתחום היהלומנות. הנאשם נרתם להליך טיפולי במסגרת שירות המבחן, ופועל לעריכת שינוי בחייו".

עו"ד מור עטיה

 

עו"ד מור עטיה עוסק בפלילים ומייצג נאשמים וחשודים לאורך כל התהליך מרגע הייעוץ הראשוני לפני החקירה ועד לסיום ההליך.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות