תביעה על סך 50 אלף שקלים בשל מזגן מרעיש

סכסוכי שכנים יכולים להיפתר הרבה פעמים מחוץ לכתלי בית המשפט, אבל התעקשות מובילה לתביעות רבות, בין השאר על רעש של מנועי מזגנים
רונן לוי |

תושב פתח תקווה הגיש באחרונה תביעה על סך 50 אלף שקלים ובקשה לצו מניעה קבוע, נגד השכן שלו שלטענתו, רעש המזגן בדירתו, גורם לו לטרדה רבה.

התובע, הינו בן 80, בעלים של דירה בבניין משותף, הממוקמת שתי קומות מתחת לדירתו של הנתבע, לטענתו השכונה בה הוא גר, הינה שכונה שקטה המאופיינת במעט מאוד מקורות רעש סביבתיים, דבר שהיווה שיקול עיקרי במעברם של התובע ובני משפחתו לדירה.

על פי התביעה, למעלה משנה סובלים התובע ובני משפחתו ממטרד רעש הנגרם מפעולת מדחסי מיזוג אוויר המותקנים ישירות מעל חדר השינה של התובע ואשתו. "הרעש הנובע ממדחסי המזגן מחולל ויברציות אשר מרעידות את קירות ביתו של התובע באופן המשבש את שגרת חייהם התקינה, שלו ושל בני ביתו, במהלך שעות הפעלתו ומשכך נאלץ התובע לסגור את חלונות ביתו ברוב שעות היום ובכך לחיות בחשכה תמידית ואף לצרוך מיזוג וחשמל שלא לצורך", כתב התובע בתביעה והוסיף: "יתרה מזו, בשל הרעש הרב הנובע מפעולת מדחסי המזגן וקרבתם אל חדר השינה של התובע, התובע ואשתו אינם יכולים לישון בחדרם מבלי לסבול מרעשים עזים וחוסר נוחות, על כן מזה שנה שהם ישנים בסלון ביתם".

לטענת התובע, במהלך השנה האחרונה בה הוא סובל ממטרד הרעש, פנה הוא לא אחת לנתבע בניסיון להגיע לפתרון בדרכי נועם ושכנות טובה ועל פי התביעה, השכן, התנגד לכל דרך בה ניתן יהיה לפתור סוגיה זה מחוץ לכותלי בית משפט והוא גם סרב להפסיק את פעולת המזגן למספר דקות בודדות בכדי לאמת גרסתו כי הרעש אינו נובע מהמזגן שלו. התובע גם ניסה לפנות למחלקת הגישור העירוני בעירייה, אולם הוא סרב לשתף פעולה עם הנציגה ואף לא היה מוכן להציג בפניה אסמכתאות המוכיחות צדקתו.

השכן, הגיב לעורך הדין שהגיש את התביעה וטען כי התובע החליט על דעת עצמו כי מקור הרעשים בביתו טמון במזגן ומדובר במזגן בין שנה וחצי שנמצא במסגרת אחריות החברה, ועל אף שאינו מרעיש כלל, הוזמן טכנאי שבדק את המזגן שמסר שלא נמצאו ליקויים כלשהם במזגן ואף העביר מכתב המאשר כי המזגן תקין לחלוטין בכל ההיבטים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות