הותר לפירסום: המשטרה עצרה את ראש אירגון הפשיעה מהדרום בני שלמה את אישתו ועוד 34 חשודים

המעצרים התאפשרו לאחר חקירה סמויה שכונתה ״ קוו האופק״ שארכה חודשים רבים, במהלכם התחקו חוקרי ימר לכיש ואנשי יחידת יהלום של רשות המיסים
אייל חן |

לטענת המשטרה ה 34 חשודים שנעצרו, משתייכים לאירגון של בני שלמה. המעצרים בוצעו בתחילת השבוע אולם רק בערב יום חמישי הותר דבר המעצרים והחקירה לפרסום.

בחקירה ובמבצע המעצרים שבוצע בו זמנית כנגד 37 חשודים נטלו חלק מאות שוטרים, בלשים וחוקרים מהיחידה המרכזית לכיש, לוחמי יס"מ ויחידות מיוחדות של מג"ב יחד עם חקירות מכס ומע"מ תל אביב, יחידת יהלום של רשות המסים ויחידת הכלבנים של מכס נתב"ג. השוטרים פשטו על בתיהם של עשרות החשודים תושבי המרכז, הדרום ויהודה ושומרון, ועצרו את החשודים במעורבות בפרשה.

במשטרה טוענים כי לפי החשד המעורבים כל אחד לפי חלקו ביצעו עבירות על החוק למאבק בארגוני פשיעה, החוק לאיסור הלבנת הון, חוק מס ערך מוסף ופקודת מס הכנסה. בין היתר נחקר חשד כי בני שלמה, ראש ארגון פשיעה בדרום, הקים מערך של הפצת חשבוניות מס פיקטיביות בראשותו ובשותפות חשוד נוסף, בהיקף שנאמד בכחצי מיליארד שקלים. בנוסף לעצור המרכזי בפרשה – ראש ארגון הפשיעה בני שלמה, נעצרו כאמור כמה חברים בארגונו ועבריינים בכירים אחרים המקושרים על פי המשטרה לאירגון של בני שלמה. כל החשודים שנעצרו הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש וביחידת החקירות ברשות המס, ומעצרם הוארך בבית המשפט באשקלון באמצע השבוע לטובת המשך פעולות החקירה הגלויות.

במשטרה אומרים כי החקירה מנוהלת על ידי צוות חקירה מיוחד ומשותף, שבו משתתפים מיטב גורמי החקירה ביחידה המרכזית במשטרה וביחידות רשות המיסים.

על פי המשטרה ורשות המיסים הם הצליחו במהלך החקירה הסמויה, למפות את תנועת הכספיות של ארגון הפשיעה, ואספו ראיות נגד הרשת, מה שיאפשר על פי הערכת המשטרה לפרק כלכלית את האירגון.
במשטרה אומרים כי אירגון הפשיעה של בני שלום נחשב לאירגון אלים שפועל בעיקר באשדוד ובאשקלון. אנשי האירגון חשודים בעבירות של סחיטת דמי חסות, הימורים עבירות אלימות ועבירות אחרות

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות