עבריין המין, שאובחן כבעל סיכון גבוה, ישוחרר להתאוורר ולארוע משפחתי, בניגוד לצו הפיקוח

עבריין הסובל מסטיה מינית חוזרת ונשנית, המאופיינת בהצמדות והתחככות בנשים זרות במקומות הומי אדם, שוחרר ממעצרו והותר לו לצאת לשעות התאווררות ולאירוע במקום הומה אדם, בניגוד לצו פיקוח.
אייל חן |
עו"ד יעקב שקלאר

בית משפט השלום בתל אביב, השופטת שלומית בן יצחק, נעתרה לבקשתו של הסניגור עו"ד יעקב שקלאר, המייצג את הנאשם, לשחרר אותו למעצר בית, לשנות את כתובת מעצר הבית, ואף לשחרר אותו לאירוע המוני, ולשעות התאווררות, והכל בניגוד לצו פיקוח אשר הוטל על עבריין המין בגין עבירה קודמת מאותו סוג.

לפי כתב האישום אשר הוגש לפני כחודש, הוטל על הנאשם, בשנות השישים לחייו, ממרכז הארץ, צו פיקוח לפי סעיף 12 לחוק ההגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין, ולפי צו הפיקוח הוגבל הנאשם משהייה במקומות הומי אדם – כנסים – הופעות – עמידה בתור.הוראה נוספת שנקבעה היא לשמור על מרחק של מטר אחד מנשים. כל זאת בגין עבירה קודמת משנת 2016 בה נצמד לאישה והתחכך בה במקום הומה אדם.

 

לא יכול לשלוט בעצמו
עבריין המין סובל מסטייה מינית המאופיינת בהתחככות והצמדות לנשים זרות לשם גירוי או סיפוק מיני.למרות צו הפיקוח, ובהפרה של צו הפיקוח, ביצע הנאשם בחודש שעבר עבירת מין נוספת באופן שנצמד לאישה זרה בתור של סופרמרקט, באחת מערי מרכז הארץ.בכתב האישום פורט כי הנאשם התקרב אל המתלוננת ונצמד לאחוריה במשך כארבע דקות, עד שזו חשה באיבר מינו הזקור של הנאשם והסתובבה בבהלה שאז התרחק מהמקום.
הנאשם נעצר והוגשה נגדו בקשת מעצר עד תום ההליכים, אלא שהשופטת בן יצחק שחררה אותו למעצר בית לפני כחודש והורתה על תסקיר של שירות המבחן.
שירות המבחן מצידו ביקש דחייה ארוכה.

למרות התנגדות התביעה

הסנגור, עו"ד יעקב שקלאר, התרעם על הדחייה הארוכה וביקש הקלה בתנאים, ואכן השופטת שלומית בן יצחק נעתרה היום (ה) לבקשת עו"ד שקלאר, אף שהתביעה התנגדה בכל תוקף וטענה כי השחרור עומד בסתירה לצו הפיקוח.השופטת קבעה כי הובהר לנאשם כי תנאי צו הפיקוח שרירים וקיימים ועל הנאשם לעמוד בהם. עם זאת, בכל הנוגע לאירוע המשפחתי, "אף כי אני ערה לכך כי יתכן ומדובר במקום הומה אדם", אשרה השופטת יציאה, כאמור, בתנאי ההחלטה.עוד אשרה השופטת בן יצחק את בקשת עו"ד יעקב שקלאר, כי הנאשם יוכל לצאת ל"שעות התאווררות" בכל יום וכן התירה לנאשם לשוב לביתו.

 

החלטה נכונה ואמיצה
הסנגור עו"ד יעקב שקלאר מסר בתגובה "אכן מדובר בהחלטה נכונה ואמיצה, תוך שהשופטת שוקלת לטובת מרשי שבחודש שחלף מאז שחרורו ממעצר בית לא הפר את התנאים, מגלה משמעת ומתייצב לישיבות בית המשפט, ובמיוחד שקלה את הטענה, כי בקשת שירות המבחן לדחייה כה ארוכה הנה בלתי סבירה, ולכן מן הראוי להתערב ולהקל בתנאי השחרור"

עו"ד יעקב שקלאר

עו״ד יעקב שקלאר הוא מומחה למשפט פלילי על כל רבדיו, בעל וותק של 25 שנות עבודה במקצוע, עומד בראש משרד המונה 6 עורכי דין, מרצה בבתי הספר למשפטים ובפקולטות באוניברסיטה ובהשתלמויות מקצועיות של לשכת עורכי הדין על עבודת הסניגור הפלילי, פרשן משפטי בערוצי הטלוויזיה והרדיו והתקשורת בנושאי משפט בוערים ומייצג בתיקים החשובים והמפורסמים בתחום הפלילי בכל הערכאות. עו״ד שקלאר נבחר לאחד משמונת עורכי הדין הפליליים המובילים בישראל ע״י מגזין ׳הכי טובים׳ של עיתון מעריב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות