שוטרת תנועה הגישה תביעה נגד אישה שעשתה לה שיימינג בפייסבוק

שוטרת תנועה מאילת, הגישה תביעת לשון הרע בסך 210 אלף שקלים נגד תושבת העיר, עיתונאית, שתקפה אותה בפייסבוק בעקבות דו"ח תנועה.
מעיין לביא |

שוטרי התנועה הם אלה שבדרך כלל סובלים מתירוצי הנהגים, אותם הם עוצרים בגין עבירת תנועה ולאחר קבלת הדו"ח יש כאלה שמקללים אותם בלב ואילו אחרים משחררים את חרצובות לשונם ברשתות החברתיות.

על פי התביעה בחודש יוני האחרון עצרה השוטרת נהגת בגין עבירת תנועה שלטענתה ביצעה ונתנה לה דו"ח על רישיון רכב שפג תוקפו וכן דו"ח בגין אחזקה או שימוש של טלפון נייד בזמן הנהיגה. זמן קצר לאחר האירוע פרסמה הנהגת בחשבון הפייסבוק שלה את הפרשנות שלה לאירוע עם לינק לאתר המקומון שבבעלותה. בתמצית הדברים נכתב: "היום לראשונה מזדעזעת מהשקר והרימיה, המומה ולא מבינה מאיפה צץ השקר… להגיד בושה וחרפה, לשקר לאזרח מול הפנים… יש לובשי מדים לא ישרים…" מקבלת הדו"ח, כך על פי התביעה, לא הסתפקה במילים הקשות וגם צרפה טת צילום דוחות תנועה הנושאות את שם השוטרת ופרטיה המזהים כך שניתן היה לזהות למי כיוונה כותבת הפוסט את הדברים.

אותו פוסט אשר נכתב בתחילה רק בחשבון הפייסבוק של מקבלת הדו"ח שותף גם בדף הפייסבוק של הצינור וכן בזה של משטרת ישראל. "בכך לא תם מסע ההכפשה של הנתבעת, היא גם שמה למטרה פגיעה בפרנסת התובעת, מעבר לכך כי ששמה אותה ללעג והכפישה את עבודתה ברבים בפרסום השיימינג כאמור -היא הוסיפה קישורית לחשבון המשטרה. קרי את טענת הנתבעת הכוזבת – הביאה לידי המעסיקים של התובעת ובכך גם גרמה להפצת הפוסט לכל החשוף לחשבון המשטרה ברשתות החברתיות והשוטרים האחראים לבדוק את האמור במשטרת ישראל", ציינה השוטרת בתביעתה.

בשלב מסוים נמחק הפוסט על ידי מקבלת הדו"ח, אולם לטענת התביעה מדובר לאחר זמן לא מבוטל בו היה חשוף לציבור וגרף תגובות רבות שחלקן היו הסתה. בתביעה מציינת השוטרת גם שללא פרסום התנצלות באותו המועד, סוכלה האפשרות לטיהור שמה של התובעת בפני כל אדם או גוף שנחשף לפוסט הכוזב והמכפיש בזמן אמת וניתן להקיש כי במעשה האמור הראיות הושמדו, בכוונת מכוון ולא בתום לב ואף יש בכך הודאה במעשה הפסול ורצון להתחמק מהדין.

השוטרת גם ציינה בתביעה כי היא הגישה תלונה במשטרת ישראל, נתנה עדות, אך התיק נסגר לטענתה כאשר סיבת הסגירה הייתה ״משטרת ישראל לא נוהגת לחקור עיתונאים על פרסום״ – "כעת נותר לתובעת לתהות האם הנתבעת אכן מחזיקה תעודת עיתונאית או שסיבה אחרת מנעה את חקירת המשטרה לכאורה?", נכתב בתביעה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות