אישום: היומנאי בתחנת המשטרה דחף אישה מבוגרת וטען שהיא זו שתקפה

יומנאי בתחנת המשטרה בכותל המערבי, דחף בכוח אישה מבוגרת, שהגיעה להתלונן בתחנה, אך מאוחר יותר השמיט מדו"ח הפעולה את הדחיפה וטען כי האשה השתוללה
אייל חן |
יד אילוסטרציה תקיפה בקשה לעזרה

אתמול הוגש נגד היומנאי בתחנת המשטרה כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים בגין תקיפה ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, לפני מספר חודשים הגיעה אישה מבוגרת, בת 65, אל נקודת המשטרה בכותל המערבי יחד עם אדם נוסף אשר היה לה עימו ויכוח, כדי להגיש תלונה. בהיותם בתחנה, חסמה האישה את יציאתו של האיש אשר ביקש לצאת עם בתו הצעירה מנקודת המשטרה. בתגובה לכך, דחף היומנאי את האישה בעוצמה בשתי ידיו וזו הוטחה על גבי הקיר ונפלה ארצה במסדרון התחנה. לאחר שניות ספורות, בעודה על הרצפה, אחז היומנאי בידה של האישה וגרר אותה מספר מטרים עד שהוציא אותה מהתחנה כשהיא עודנה על הרצפה. במהלך גרירתה, נעלה של האישה המבוגרת נפלה ונותרה במסדרון נקודת המשטרה.

בשלב זה הגיע למקום קצין בדרגת פקד, וביקש מהמתלוננת לקום מהרצפה. היומאי חזר לנקודה וסגר אחריו את דלת הכניסה. עם חזרתו, הוא דרך בשגגה על הנעל של האישה שנותרה בתחנה, או אז גרר הנאשם את הנעל ברגלו, פתח את דלת הכניסה לנקודה, ובעט את הנעל לעבר המתלוננת. שוטר נוסף והיומנאי נכנסו לתחנה ולאחר דקה נוספת, יצא שוב היומנאי אל מחוץ לתחנה, עמד מעל המתלוננת וצעק עליה: "מי את שתעשי לי ככה?", בעודו מסמן צורה של חסימת גוף. האישה בתגובה, הגנה על ראשה מפני היומנאי. השוטר שהיה במקום, הפריד בין השניים והאישה נעמדה מול היומנאי ושוב זה דחף אותה בשתי ידיו, והיא נהדפה על הספסל.

האישה ההמומה החלה לקרוא לעבר היומנאי במילות גנאי: "נאצי", "היטלר", "הוא רשע", בעוד השוטר מונע מהיומנאי להתקרב לעבר האישה ומבקש ממנו להיכנס לתחנה ולא לצאת ממנה.
לאחר כל האירוע הזה ערך היומנאי דוח פעולה אודות האירוע והשמיט ממנו את דחיפת המתלוננת על ידו והוסיף, כי האישה היא שהשתוללה וניסתה לשבור דברים וכן שבעטה ותקפה אותו במהלך גרירתה אל מחוץ לתחנה.

בכתב האישום מצוין כי "במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלוננת שלא כדין ועשה מעשה בכוונה למנוע או להכשיל או להביא לידי עיוות דין, בדרך אחרת".

עו"ד יעקב שקלאר

 

עו״ד יעקב שקלאר, מומחה לעבירות שוטרים, מגיב לכתבה: ״מנסיוני, ההיתקלויות של אזרחים עם שוטרים, הם פעמים רבות אלימות, דווקא מכיוון השוטרים. במקום לשרת את האזרח, הגישה של השוטרים היא חצופה, יומרנית וגסה. הם מנצלים לרעה את כח המישרה, מבצעים פעולות מעצר לא נחוצות, נטפלים לחלשים ומפלילים אותם והתלונות עליהם רבות. אלא שמח״ש הוא גוף חלש ואימפוטנטי, שסוגר תיקים ללא חקירה, בכל אימת שיש תיק פתוח כנגד האזרח המתלונן. לכן, ככל שהמכות שספג האזרח קשות יותר, והנזקים גדולים יותר – כך גם גדל הסיכוי לתפירת תיקים פליליים כנגד האזרח, בחסות דוחות מתואמים ותביעה מגוננת. יש להתייעץ עם סניגור פלילי מיומן בכל מקרה של אלימות משטרתית, שכן היא מקימה גם עילה לפיצויים נזיקיים גבוהים"

עו״ד יעקב שקלאר הוא מומחה למשפט פלילי על כל רבדיו, בעל וותק של 25 שנות עבודה במקצוע, עומד בראש משרד המונה 6 עורכי דין, מרצה בבתי הספר למשפטים ובפקולטות באוניברסיטה ובהשתלמויות מקצועיות של לשכת עורכי הדין על עבודת הסניגור הפלילי, פרשן משפטי בערוצי הטלוויזיה והרדיו והתקשורת בנושאי משפט בוערים ומייצג בתיקים החשובים והמפורסמים בתחום הפלילי בכל הערכאות. עו״ד שקלאר נבחר לאחד משמונת עורכי הדין הפליליים המובילים בישראל ע״י מגזין ׳הכי טובים׳ של עיתון מעריב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות