השינויים שיוצר הברקזיט על סימני המסחר באיחוד האירופאי ובריטניה

ביום 12.12.19 זכו השמרנים בראשותו של בוריס ג'ונסון בניצחון גדול. אחד הדברים הראשונים שעשה ג'ונסון הוא להעביר בפרלמנט הבריטי החלטה המאשרת את הסכם הברקזיט
עו"ד סער גרשוני |

אמנם ההסכם לא אושר סופית אך ההחלטה קובעת כי עד ליום 31.1.2020 בריטניה תפרוש מהאיחוד ותיכנס לתקופת מעבר עד לתום שנת 2020. בתקופה זו יחולו על בריטניה כללים של האיחוד האירופאי אך בכל מקרה כאמור, כללים אלו לא ימשיכו מעבר לשנת 2020.

חברות מסחריות רבות רשמו באיחוד האירופאי סימני מסחר להגן על קניינן הרוחני. האם אותן חברות צריכות להתחיל לדאוג כי לא תהיה להן הגנה על סימני המסחר שרשמו באיחוד?

ככלל, יש להמתין ולראות מה יהיה הסכם היציאה הסופי שייחתם עם האיחוד האירופאי, אשר יעסוק, בין היתר, גם בנוגע לזכויות קניין רוחני ונושא ההמשכיות. נכון לעכשיו מהטיוטות הקיימות מסתמן, שהכיוון אליו הולכים הצדדים הוא שבעלי סימני מסחר אשר נרשמו באיחוד לפני סיום תקופת המעבר, יזכו לרישום מקביל בבריטניה בהתאם למועד בו נרשם סימן המסחר באיחוד האירופאי.

בנוסף, בעלי סימני מסחר אשר הגישו בקשות טרם סיום תקופת המעבר, אך הליכים אלו לא יסתיימו יוכלו להגיש בקשה לרישום הסימן בבריטניה תוך תשעה חודשים מהמועד שבו הסתיימה תקופת המעבר ובריטניה "יצאה" מהאיחוד. במקרה שכזה בעל הסימן יוכל להסתמך על התאריך שבו הגיש את הבקשה באיחוד.

הגשות של סימני מסחר לאיחוד האירופאי החל מיום שבריטניה יצאה מן האיחוד יחייבו את המעוניינים בכך להגיש בקשות לרישום בבריטניה עצמה, עובדה שתוביל לעלייה בעלויות הרישום, שכן, עתה יהיה צורך ברישום כפול (הגם שייעשה באמצעות אמנות עליהן חתומה בריטניה).

חשוב לציין, כי עד עתה כל עוד היתה בריטניה באיחוד האירופאי, שימוש באחד ממדינות האיחוד נחשב גם שימוש בבריטניה. החל ממועד סיום תקופת המעבר, על מנת למנוע מסימן המסחר להיות חשוף להגשת בקשה לביטול בהיעדר שימוש, יהיה צורך לעשות שימוש בסימן גם בבריטניה עצמה, ולהיפך, מתום תקופת המעבר, שימוש בסימן בבריטניה לא ייחשב יותר כשימוש בסימן המסחר באירופה.

אמנם, עד שייחתם ההסכם אין וודאות מלאה שזהו ההסדר, אך נראה כי זהו ההסדר שעומד להיות.

לסיכום, מומלץ לכל בעלי סימני המסחר הרשומים באירופה, להתעדכן ולעקוב אחר ההתפתחויות על מנת שבמידת הצורך יוכלו להתאים את פעילותם למצב המשפטי החדש.

עו"ד סער גרשוני

עו"ד סער גרשוני עוסק בתחומים: סימנים מסחריים , קניין רוחני ופטנטים, רישום פטנטים, ליטגציה, לשון הרע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות