חיפש באינטרנט "איך להרוג אח" וכעבור מספר דקות דקר את אחיו למוות

בדק באינטרנט "איך להרוג אח ורצח את אחיו. הוגש הבוקר כתב אישום נגד מיכאל ניקולקין, בן ה-24 מבת ים, בגין רצח בנסיבות מחמירות של אחיו יבגני קליינמן ז"ל
אייל חן |

על פי כתב האישום, קליינמן, הינו אחיו למחצה של הנאשם והם התגוררו יחד בבית בבת ים, ואירחו בדירתם תיירות תמורת דמי שכירות. בין הנאשם לאחיו המנוח שררה מערכת יחסים מעורערת והם הרבו לריב ביניהם, בין השאר על רקע קינאתו של ניקולקין לאחיו על קשרים עם בחורות. במהלך המריבות עזב ניקולקין את ביתם מספר פעמים וגמלה בליבו להמית את אחיו.

לפני קצת יותר משבועיים נותרו הנאשם והמנוח ערים מספר שעות לאחר מכן, בסופן פרש קליינמן המנוח לישון במיטתו בסלון הדירה. אחיו באותה שעה חיפש במכשיר הטלפון שלו דרכים אפשריות להמית אותו, בין השאר הוא הקליד מילות חיפוש "איך להרוג אח (לא בהומור)". נכנס לפורומים המדריכים את המשתמשים כיצד לבצע המתה בדרכים שונות, לרבות באמצעות "עריפת ראש בעת שנתו של הנרצח".

מיד לאחר מכן, ולאחר שהתגבשה החלטתו להמית את אחיו, נטל הנאשם סכין בעלת להב באורך 30 ס"מ מהמגירה במטבח, ניגש למיטתו של המנוח שישן אותה העת, הניף ונעץ את הסכין את הסכין בחוזקה בחזהו של המנוח, דקירה יחידה . המנוח התרומם בבהלה, נשנק מכאב, צעק "אמבולנס" והתמוטט. הנאשם, שהותיר את הסכין נעוצה בחזהו של המנוח, נכנס לחדר השינה של התיירות, העיר אותן משנתן ואמר להן "זהו הרגתי את אחי.. אבל תכננתי הכל". התיירות, שנבהלו מדבריו של הנאשם מהדירה, נמלטו מהדירה. מספר דקות לאחר שעזבו התיירות את הדירה עזב הנאשם גם הוא את הדירה כשהוא מותיר את המנוח מתבוסס בדמו על רצפת הסלון. הנאשם נמלט לחדרו במלונית בבת ים ששכר מבעוד מועד.

התיירות לא דיווחו על כך למשטרה וכך גם הנאשם ורק בשעות הצהריים ולאחר כשש שעות בהם שהה במלונית בבת ים ביקש להסגיר עצמו למשטרה ויצר עימם קשר ואמר 'רצחתי את אחי'. המשטרה עצרה את האח והוא ערך שחזור והצבעה בפני חוקרי המשטרה על מהלכיו בעת ביצוע הרצח ולאחריו, כאשר הוא "האשים" את הסמים שצרך יחד עם אחיו כגורם העיקרי למעשיו וטען ששמע קולות שהורו לו לרצוח את אחיו. לאחר מכן השוטרים גבו את עדות התיירות שסיפרו לחוקרים על מערכת היחסים העכורה בין השניים ועל השתלשלות האירועים שקדמה לרצח.

עו״ד יעקב שקלאר, מומחה למשפט פלילי, מסביר שהרוצח, לכאורה, עשה הכל כדי להיתפס ולקבל מאסר עולם. ניכר בו שהוא סובל ממחלת נפש של ממש, ואני משוכנע שרק קו הגנה פסיכיאטרי יכול להציל אותו ממאסר עולם, אחרת התיק סגור עליו הרמטית מכל פינה. ההגנה תתמקד בחיפוש אחר תיעוד של הפרעותיו הנפשיות של הנאשם, ככל שהן מופיעות אצל רופאים בעבר, כמו גם בגיוס של מומחה פסיכיאטרי, אשר יצטרך לחלוק על חוות דעת הפסיכיאטר המחוזי, אשר כבר בדק את הנאשם וקבע שהינו כשיר לעמוד לדין.

 

עו"ד פלילי יעקב שקלאר

עו״ד יעקב שקלאר הוא מומחה למשפט פלילי על כל רבדיו, בעל וותק של 25 שנות עבודה במקצוע, עומד בראש משרד המונה 6 עורכי דין, מרצה בבתי הספר למשפטים ובפקולטות באוניברסיטה ובהשתלמויות מקצועיות של לשכת עורכי הדין על עבודת הסניגור הפלילי, פרשן משפטי בערוצי הטלויזיה והרדיו והתקשורת בנושאי משפט בוערים ומייצג בתיקים החשובים והמפורסמים בתחום הפלילי בכל הערכאות. עו״ד שקלאר נבחר לאחד משמונת עורכי הדין הפליליים המובילים בישראל ע״י מגזין ׳הכי טובים׳ של עיתון מעריב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות