הותקף באכזריות וכעת תובע בתביעה אזרחית את התוקף

השופטים נוטים לפצות עד 258 אלף שקלים עקב התביעה האזרחית שהוגשה, לבית משפט השלום בצפת על ידי אדם שהותקף באכזריות על ידי אדם אחר לאחר ריב בין כלבים.
רונן לוי |
אילוסטרציה

התביעה הוגשה לאחר שבהליך הפלילי הורשע התוקף ונידון ל-20 חודשי מאסר אולם הפיצוי שנפסק למותקף היה 7000 שקלים.

הכל החל לפני כשנתיים בשעות הלילה המאוחרות, כאשר התובע ישב יחד עם חברו, בפארק ציבורי בעיר צפת כאשר הוא מחזיק את כלבו באמצעות רצועה. באותה העת, הגיע אדם אחר לפארק יחד עם כלבו, אשר לא הוחזק ברצועה. בשלב מסוים, התפתחה מריבה בין כלבו של התובע שהיה קשור ברצועה לבין כלבו של הנתבע, הצדדים ניסו להפריד בין הכלבים ולאחר זמן מה אף הצליחו בכך, אך לאחר מכן שבו הכלבים ותקפו זה את זה.

על פי התביעה, בלי שום התרעה התקיף הנתבע את התובע, החל להכותו באגרופים בפניו, הפיל אותו ארצה, עלה עליו והמשיך להכותו בפניו, באכזריות בלתי נתפסת, תוך שהתובע מוטל על הרצפה חסר אונים. התובע עוד ניסה באפיסת כוחות לגונן על עצמו בידיו מפני אלימותו של הנתבע אך ללא הצלחה והוא המשיך להכותו שראייתו טושטשה משטפי הדם שנגרמו לו עקב התקיפה בעיניים ובפנים, ולא הפסיק עד שגופו של התובע נחלש עד מאד עקב איבוד דם רב, כאשר התובע הגיע לסף עילפון. לאחר מכן, הופרדו הכלבים והנתבע עזב את הפארק כשהוא משאיר את התובע שכוב על הרצפה עם חבלות רבות בגופו ובראשו וכשפניו שותתות דם.

כעבור שעתיים הוא הגיש תלונה במשטרת צפת ופונה לבית חולים שם נתגלה כי כתוצאה מתקיפתו של הנתבע נגרמו לו שברים רבים בעצמות הפנים והוא נזקק לניתוח שחזור פה ולסת והותקנו פלטינות בחצי מפניו של התובע.

נגד התוקף הוגש כתב אישום פלילי והוא הורשע ונידון ל-20 חודשי מאסר כאשר שופט בית המשפט בקרית שמונה מורן מרגלית הדגיש כי בשל מצבו של הנאשם הוא לא גוזר עליו עונש כבד יותר.
כעת המותקף תבע את הנאשם וטען בין השאר בתביעה כי בעקבות אותה תקיפה ומאחר והוא עובד בחדרי קירור בטמפ׳ של 30- מעלות, הדבר גורם לו לכאבים עזים ולקושי עצום בתפקוד יומיומי בעבודתו. כמו כן, מאז האירוע חלפו מעל לשנתיים, אך הוא עודנו סובל מכאבי ראש בלתי פוסקים, אשר עשויים להימשך לכל החיים על־פי דברי הרופא המנתח שטיפל בתובע לאחר האירוע.

התובע גם הדגיש שהוא נזקק כעת גם לשירותי בריאות הנפש ולאחר האירוע קיבל טיפול פסיכיאטרי והיה מטופל תקופה במחלקת בריאות הנפש. מאז האירוע ועד לעצם היום הזה, התובע נוטל כדורי הרגעה באופן קבוע וכדורים רבים נגד כאבים באופן יומיומי לדבריו הוא אינו מצליח לישון בלילות ומתעורר בבהלה מסיוטים בהם הוא רואה וחווה ״פלאשבקים״ שבהם הנתבע עומד מעליו ומכה אותו עד דם. "התובע חש כי אין לו כל שמחה בחיים, מרגיש שהוא אדם אחר, חווה רתיעה מכלבים, פוחד ממקומות קטנים וסגורים ועוד. למעשה, מאז יום האירוע ועד לעצם היום הזה, לא חלף לילה אחד בו התובע ישן ברציפות למשך כל הלילה", נכתב בתביעה.

כעת בית המשפט השלום בצפת יצטרך להכריע האם להעניק למותקף את סכום הפיצוי המקסימלי שמוענק לנפגעי עבירה בהליך פלילי שהוא 258 אלף שקלים.

 

עו"ד קרן ברק מומחית בייצוג נפגעי עבירה מסבירה "ראוי וחשוב שנפגעי עבירה ידעו כי לאחר סיום ההליך הפלילי וההרשעה עומדת בפניהם הזכות להגיש תביעה אזרחית על פי פקודת הנזיקין בה אין כל הגבלה על הסכומים הנפסקים. בהנחה שהנתונים שבכתבה מדוייקים, אני מעריכה שבתביעה אזרחית נזיקית יוכל התובע לקבל סכומים גבוהים בהרבה מ 258,000 ש"ח ולכן גם אם ביהמ"ש יפסוק את הסכום המקסימלי, ניתן יהיה בתביעה אזרחית לקבל מהתוקף בנוסף וללא קשר לסכום שייפסק סכומים נוספים גבוהים בהרבה."

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות