המחלקה לחקירות שוטרים מבקשים לגזור מאסר בפועל על ניצב ניסו שחם

המדינה ביקשה היום מבית משפט השלום בתל אביב, לגזור עונש מאסר בפועל על ניצב בדימוס ניסו שחם, שהיה מועמד למפכ"לות זאת לאחר שהרכב שופטים של בית המשפט המחוזי בתל אביב, קיבלו בחודש ספטמבר השנה את ערעור המדינה והרשיעו אותו בעבירות מין, מרמה והפרת אמונים. סנגורו של שחם, אמר בדיון כי הוא יערער על ההרשעה לעליון.
אייל חן |
ניסו שחם פלאש90

שחם עצמו יכול היה לסיים את הליך הערעור במחוזי עם עבודות שירות, כאשר במהלך המשפט שופטי ההרכב הציעו לשחם לקבל את הסדר הטיעון ולהסכים להרשעה במרמה והפרת אמונים והעונש שייגזר עליו יהיה עבודות שירות ללא כלא, כשהם הדגישו בפניו שאם יכתבו פסק דין, הם יביעו דעתם על התנהגותו של שחם.

"אנחנו מוצאים טעם רב ברוב הטענות המשפטיות של הפרקליטות", דברי שופטי ההרכב בזמנו.

שחם לא קיבל אז את ההצעה ונכתבה הכרעת דין ארוכה שבסיומה הוא הורשע בעבירות מין, מרמה והפרת אמונים, תוך שנמתחת עליו ביקורת קשה.

"בשל תפקידו הבכיר של שחם חובה עליו היה להקפיד ביתר שאת על מעשיו. ראוי שאנשים במעמדו יעמדו בנורמות גבוהות", כתבה אז השופטת מרים דיסקין שהמשיכה ואמרה כי מדובר בתמונה קשה וסדרתית ופעולותיו של שחם לא היו מינוריות.

התיק עצמו הוחזר לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בשלב הטיעונים לעונש והיום התקיים ביון בו אמר נציג המדינה, עו"ד רונן יצחק, כי העונש של שחם צריך להיות עונש מאסר בפועל, בין 11-18 חודשי מאסר. "עונש של עבודות שירות, לא יכול להיות רלוונטי במקרה הזה", הדגיש עו"ד יצחק והוסיף: "רק כך ניתן יהיה להרתיע מנהלים, עובדי ציבור ובעלי שררה מפני מעשים מעין אלו וכך ניתן יהיה לוודא שמקומות העבודה, המשטרה והצבא, בפרט יהיו מקומות הוגנים, שוויוניים ומכבדים".

סנגורו של שחם, עו"ד בועז בן צור, שהודיע כבר כי הוא יערער לעליון, טען כי מבקשים לשלוח את שחם לבית האסורים, בגין קשרים אינטימיים מוסכמים. "לא הייתה טענה אחת של אי הסכמה, מקום שאף עובד ציבור אפילו לא הועמד לדין פלילי בגין התנהגות כזו. מופקר לטעון את הדבר הזה, במובן שאם המשפט הזה יוליך אדם לבית האסורים, מקום שבו היה קשר אינטימי מוסכם, זה יכול לדמות למשטרים אחרים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות