בקשה לתביעה יצוגית בעקבות שתלי סיליקון שנטען כי הם עלולים לגרום לסרטן

בקשה לתביעה ייצוגית בסכום של מאות מיליוני שקלים, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד חברת אלרגן ישראל פרמצבטיקה בע"מ, זאת בשל שתלי סיליקון מחוספסים שהושתלו בנשים. על פי התביעה לחברת אלרגן היה ידוע מחודש מרץ 2016, כי לכל הפחות בשתלים הללו יש סיכון לסרטן מסוג לימפומה.
מעיין לביא |
שדי סיליקון

על פי הבקשה לתביעה ייצוגית 15 אלף נשים בישראל נושאות בגופן את השתלים הללו ובאחרונה התפרסם במספר כלי תקשורת כי התקיים ריקול בארצות הברית לשתלי הגדלת חזה שגורמים לסרטן נדיר וה-FDA מזהיר כי שתלי החזה הללו מגדלים פי 6 את הסיכוי לחלות בסוג נדיר של סרטן לעומת אלה של יצרנים אחרים. על פי התביעה בחודש יולי השנה התפרסם כי ברחבי העולם התגלו 573 מקרים של סרטן וב-481 מהם לחולות היו שתלים מחוספסים של אלרגן. על פי הבקשה בחודש אוגוסט פורסם כי מתוך 15 אלף הנשים שנושאות בגופן בישראל את השתלים המדובר כי מתוך שמונה נשים בישראל שחלו לשלוש היו שתלי אלרגן.

"העובדה שמספר הנשים שחלו בסרטן ושחלקן מתו הוא קטן, לא משנה את העובדה שכל אחת מ15 אלף הנשים בישראל שנושאות בגופן את השתלים המדוברים נמצאת בחרדה מאז פרסום הריקול, שמא גם אצלה יתפתח סרטן שיגרום למותה ושמא היא צריכה לעבור ניתוח להוצאת השתלים המסכנים את בריאותה?", נכתב בבקשה לתביעה הייצוגית ונטען כי: "הפרסומים יצרו דאגה אצל כל מי שהושתלו בשדיה, סיליקון של אלרגן ואינה יודעת אם זה שתל חלק לגביו אין סיכון, או שזה שתל מחוספס לגביו יש סיכון. אך אין מחלוקת שכל מי שביררה והתברר לה שהושתלו בשדיה שתלי סיליקון של אלרגן מחוספס שהיא בחרדה שתחלה בעתיד בסרטן ואולי תמות ושכל אחת מהן שוקלת מתי להחליף את השתלים וחלק משמעותי מהן אף יעשו בעתיד ניתוח להחלפת השתלים".

מגישת הבקשה היא אשה שהושתלו בשנת 2011 בגופה שתלי סיליקון מחוספסים לטענתה לא נאמר לה דבר אודות סיכון כלשהו שיש בשתלים או סימנים שעלייה להיות ערה להם ולהיזהר מפניהם. בפרט, לא נאמר לה דבר אודות האפשרות ששתלים אלו יעלו את הסיכון לחלות בסרטן. על פי הבקשה נאמר לה שכיוון שהשתלים קרים ומצננים את האזור הם מונעים סרטן. "אם התובעת הייתה יודעת ששתלים אלו מעלים בצורה משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן, לא היה שום סיכוי שהיא הייתה בוחרת לעבור את הניתוח", נכתב בבקשה. "כיום התובעת בחרדות קשות עקב הגילוי כי היא עלולה לחלות בסרטן והיא מתלבטת אם לבצע ניתוח נוסף להחלפת השתלים. מביקור אצל רופאה מנתחת פלסטיקאית בתל אביב, נמסר לה שהחלפת השתלים יעלו לה 23,000 ₪, הרופאה סירבה לתת לתובעת את ההצעה בכתב. יצוין כי התובעת ביצעה את הניתוח במטרה לשפר את המראה שלה ואת איכות חייה, וזאת לאחר שהובהר לה שאין כל סיכון בריאותי ובידיעה שמדובר בניתוח חד פעמי. התובעת אינה מעוניינת כיום לבצע ניתוח נוסף, אולם ייתכן ולא תהיה לה ברירה על מנת להשתחרר מהחרדות שיש לה כיום מלחלות בסרטן והסיכון למות עקב כך".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות