בית המשפט מצא סתירות בעדויות השוטרים נאשם בהחזקת סמים זוכה

"הדיווחים שמסרו השוטרים במסגרת תיק זה מלמדים על התנהלות מטרידה ביותר אשר איננה עולה בקנה אחד עם התנהלות תקינה המצופה משוטרי משטרת ישראל", כך כתבה בהכרעת הדין שופטת בית משפט השלום בירושלים שרון לארי בבלי, שזיכתה את תושב העיר מהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית ועבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
נעמה חן |
Photo by Flash90 ***

על פי כתב האישום שהוגש לפני כשנתיים וחצי, החזיק הנאשם ב20 ריבועי נייר עם חומר מסוג DOC ו-30 כדורים MDMA . הסמים נתפסו לאחר שהנאשם ירד ממונית, הבחין בניידת משטרה והחל לברוח מהשוטרים. השוטרים דלקו אחריו ואז הבחינו בו משליך דבר מה. השוטרים עצרו אותו ולאחר מכן, כשחזרו למקום השלכת החפץ, נתגלתה שקית הסמים. הנאשם כפר במיוחס לו בכתב האישום. לדבריו, אכן ירד מן המונית במקום המתואר בכתב האישום, אולם יצא ממנה בהליכה רגלית, שאז הגיעו לפתע השוטרים ועצרו אותו. "ירדתי מהמונית, הלכתי שני צעדים, אמרו לי תעצור שלא נירה עלייך, ואני עצרתי", אמר הנאשם בעדותו שבה גם הכחיש קיומה של שקית או השלכתה.

מחלקת התביעות ביססה את כתב האישום הרשעת הנאשם על עדויותיהם של השוטר והמתנדב לשיטתה, יש בגרסתם של השניים כדי ללמד על כך שהנאשם ירד מן המונית, הבחין בשוטרים, שאז החל לברוח מן המקום תוך שהוא משליך שקית ובה סמים.

השופטת לארי בבלי, כתבה בהכרעת הדין כי עדותו של רס"מ רואד גואנמה בבית המשפט, הותירה בה רושם שלילי ביותר, באופן שמעלה ספק רב בדבר אמיתות תיאוריו את האירוע נשוא כתב האישום. "הדברים באים לידי ביטוי בפרטים רבים שנשכחו על ידו, כמו גם מידע שנמסר בשיהוי ניכר לאחר האירוע "לשם הבהרה". יתר על כן, הפרטים בעדותו בבית המשפט, כמו גם בדוחות שערך, אינם עולים בקנה אחד עם המידע שמסר שותפו לאירוע. המדובר בסתירות היורדות לכדי שורש האמת, ומשכך אין בית המשפט יכול להסתמך עליהן לצורך קביעת אשמו של הנאשם", כתבה השופטת בבלי והוסיפה: "הסבר שהובא מפיו של רס"מ גואנמה בבית המשפט מטריד מאוד, ויש לקוות כי הוא אינו מתאר את אופן התנהלות שוטרי הסיור או את הדיווחים שמוסרים לאחר אירועים בהם הם מעורבים. לדברי רס"מ גואנמה אין המדובר בתיאום גרסאות, אולם עולה מהסברו כי ייתכן שלאחר האירוע מחליפים השוטרים פרטים בדבר האירוע במסגרת שיחות חולין. שיחות אלה כוללות החלפת מידע וחידוד השתלשלות האירועים בין שוטר פלוני לשוטר אלמוני, וזאת אף שייתכן ושוטר פלוני כלל לא היה עד להם. יתר על כן, שיחות אלה קודמות בהכרח לעדותם של השוטרים בבית המשפט".

בסיכומו של דבר, כתבה השופטת לארי בבלי: "גם אם הייתי מוצאת שקרים בגרסתו של הנאשם- ואינני קובעת שכך הדבר- הרי שאין בהם כדי לחזק את האין. יתר על כן, לא הוכח ברמה הנדרשת בפלילים כי השקית שנמצאה על ידי רס"מ גואנמה נזרקה על ידי הנאשם, וממילא לא ניתן לקבוע ממצא לפיו הנאשם זרק דבר מה מידיו. משאלה פני הדברים, לא מצאתי כי נדרשת התייחסות לשאלת שרשרת הסם ותקינותה, ויש להורות על זיכויו של הנאשם מן המיוחס לו בכתב האישום".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות