בית המשפט אישר לרשת מיכל נגרין למכור את המפעל בבת ים תמורת 13 מיליון שקלים

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, אישר היום לנאמני רשת מיכל נגרין למכור את המפעל בבת ים בכמעט 13 מיליון שקלים. השופט אורנשטיין גם אישר לנאמנים להפעיל את הרשת למשך תקופה של 3 חודשים נוספים שבמהלכם ינסו למצוא קונה לרשת או נכסיה.
אבי הלל |
Judge Eitan Orenstein seen during a court session at the Tel Aviv District Court in Tel Aviv on December 17, 2013. The District Court approved the restructuring proposal for IDB Holding Corporation advanced by Israeli businessman Moti Ben-Moshe and Argentine investor Eduardo Elsztain, pronouncing them the new controlling shareholders of Israel’s largest holding company, formerly owned by Nochi Dankner. Photo by Eric Sultan/POOL *** Local Caption *** ä ãéåï ä âåøìé òì òúéã ä ùìéèä á ÷áåöú àé.ãé.áé ùì ðåçé ãð÷ðø áéú îùôè îçåæé úì àáéá àéúï àåøðùèééï îù÷éò àéãéáé ï îùä àé.ãé.áé ðåçé ãð÷ðø éäåãé

הנאמנים ציינו בדיון כי התמורה נטו מעסקת המכר עדיין לא ידועה, כיוון שצפוי להיות היטל השבחה ומס שבח. אבל הנאמנים ציינו מאחר ויש גם הפסדים לחברה יתכן ואפשר יהיה להתקזז כנגדם והוצאות נוספות שאפשר לנכות ממס השבח. הנאמנים גם חשפו כי החברה משלמה מאות אלפי שקלים לנתב"ג שכירות בלי קשר אם זה חורף או קיץ.

"החנויות בנתב"ג הן חנויות שההפעלה שלהן גבוהות מאוד ואנחנו מדברים על מאות אלפי שקלים בחודש. מדובר בחנויות שצריכות להיות מופעלות 7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה. מאות אלפי זה רק השכירות לפני ההפעלה", אמרו הנאמנים והוסיפו: "הרווחים של החנויות הללו בהקשר הזה הם לא משמעותיים ביחס להכנסות. בחודשי החורף משלמים לנתב"ג 200,000 שקלים שכירות ללא קשר למכירות. האופציה האחת היא לפנות לבית המשפט ולהודיע שמדובר בנכס מכביד, יש גם ערבות בנקאית של כמעט מיליון ₪ שאם היא תחולט אזי כמובן אנחנו מגדילים את מצבת הנשייה של החברה וגורמים נזק לבנק שהנפיק את הערבות, קרי, בנק הפועלים".

אחת מההצעות כך לפי הנאמנים היתה הצעה של חברת סטימצקי לקבל לידיה את הזכות להפעיל את החנות עם תמהיל מוצרים דומה למה שהופעל על-ידי מיכל נגרין, ולא חנות ספרים. "ביקשנו להסב את הזכויות מכוח החנויות הללו מצד אחד כדי להקטין את ההפסדים ולא להמשיך לשלם דמי שכירות, לקבל חזרה את הערבות ואפילו לקבל דמי פינוי. אנחנו ממתינים לעמדת רשות שדות התעופה".

ביום חמישי האחרון התקיים דיון בו הנאמנים הגישו דו"ח לפיו הם מתקשים לאתר גורם אחד שייקח על עצמו את כלל פעילות החברות. על פי הדו"ח שהוגש חל שיפור בתזרים המזומנים של החברות וכעת יציב ורווחי. "הכנסות החברות מהפעלת הנאמנים הזמניים עומדת עד עתה על סך של כ-4.3 מיליון שקל, ורווחיות ההפעלה עומדת כיום על למעלה מ-3 מיליון שקל", ציינו הנאמנים.

בסופו של דבר השופט אורנשטיין כתב בהחלטתו באשר להעברת זכות בשתי חנויות בנמל התעופה בן-גוריון לרשת סטימצקי שנעשתה פניה בהתאם לרשות שדות התעופה והבקשה תיבדק על-ידי בעלת המכרזים של רשות שדות התעופה. "מבלי לקבוע מסמרות, מצופה שרשות שדות התעופה תשקול בלב פתוח ובאוזן חפצה את הצעת בעלי התפקיד שיש בה כדי למזער את הנזקים שנגרמים לחברות, בהינתן דמי ההרשאה המשולמים לרשות מידי חודש והעלויות הנוספות הכרוכות בהחזקת החנויות שיש בהן כדי להכביד על קופת הנושים", כתב השופט אורנשטיין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות