אישום: שוטר התעלל פיזית ונפשית במשך שנים באשתו

"המדובר בדפוס התנהגות חוזר ונשנה", כך נכתב בכתב אישום אותו הגישה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה לבית משפט השלום בנצרת עלית, נגד קצין משטרה בדרגת רפ"ק בגין תקיפת בת זוג, איומים, מעשה מגונה ופגיעה בפרטיות.
רן משולם |
מוניר ענבתאוי
מח"ש, ארכיון

כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מור לרמן, מתאר התנהלות אלימה המתאפיינת בגילויי אלימות פיזית, גידופים ואיומים מצד קצין המשטרה נגד בת זוגתו. המתלוננת הינה גרושתו של השוטר ואם ילדיו, אשר הייתה נשואה לו במשך 6 שנים לערך, במהלכן סבלה מאלימות מילולית מתמשכת מצדו, ובכלל זה אף איומים כי ירצח אותה ויתאבד. בנוסף, במהלך מערכת היחסים בין השניים, נהג הנאשם באלימות פיזית כלפיה, אשר כללה בין היתר, זריקת חפצים, מכת אגרוף לגרונה, יריקה, עיקום ידה ועוד.

באחד המקרים, כך מצוין בכתב האישום במהלך וויכוח, איים הקצין על בת זוגו כי ירצח אותה ואף השליך כורסא והטיח בחוזקה את מכשיר הטלפון הנייד שלה לעבר הדלת וכתוצאה מכך נשברו הכורסא ומכשיר הטלפון הנייד. בעקבות הצעקות שנשמעו מהבית, הגיעה אמו של החשוד למקום וניסתה להרגיעו, אך הקצין המשיך בשלו, אחז בכתפיה של בת זוגו והחל לנער אותה בחוזקה, תוך שאיים עליה שוב כי אם תרחיק את בנו ממנו, יהרוג אותה. בתגובה, היא אמרה לו כי תאלץ להזמין משטרה אך הוא המשיך לאיים עליה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים, ציינו כי בידם בין השאר תכתובות מסרונים בין השוטר לאשתו מהן עולה אלימותו של המשיב ומצבה הנפשי של האישה וכן הקלטות שיחות בין השוטר ובת הזוג במהלכן הוא השמיע איומים מפורשים לרצח המתלוננת. האישה עצמה פנתה לחבריה וסיפרה להם על חלק מהאירועים שפורטו בכתב האישום ואף הראתה להם את החבלה שנגרמה לה.

בבקשת המעצר נכתב כי אין מדובר באירוע אלימות בודד, אלא באירועים שחזרו על עצמם לא פעם אחת. "אין מדובר לכאורה באירוע אלימות יחיד אלא בדפוס התנהגות מתמשך של המשיב לאורך שנים, החל משנת 2014 לערך ועד היום. מסוכנותו של המשיב אינה נלמד רק ממעשי האלימות החמורים, אשר יש בהם כדי לגבש עילת מסוכנות עצמאית, כשהם לעצמם, אלא היא נלמדת אף מהאיומים הקשים אשר הטיח בבת זוגו במהלך האירועים השונים", נכתב על ידי התובעת עו"ד מור לרמן שהוסיפה: "מסוכנות המשיב מתעצמת שבעתיים לנוכח ה'נחישות' לממש את איומיו, נחישות ממנה ניתן להתרשם באופן בלתי אמצעי מההקלטות שבחומר הראיות., המבסס חשד להתנהגות סדרתית ולקיומו של סיכון ממשי מצדו, והכל על רקע איומים ברצח".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות